Gistvoeding

Gestart door P_N, 10-04-2020 11:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

P_N

Voor een starter te maken heb ik een magneetroerder besteld en wil er 1 gaan maken met de Wyeast 1388.
Ben alleen de gistvoeding vergeten te bestellen.
Is dit noodzakelijk of gaat het ook goed komen zonder de gistvoeding?

HermanH

Als, je aan geen gistvoeding meer geraakt kun je een zakje oude gist die je eventueel toch niet meer ging gebruiken meekoken met je opkweekwort. Die fungeert als gistvoeding dan..

Koen S

Citaat van: HermanH op 10-04-2020  11:44 uAls, je aan geen gistvoeding meer geraakt kun je een zakje oude gist die je eventueel toch niet meer ging gebruiken meekoken met je opkweekwort. Die fungeert als gistvoeding dan..
Of een paar gram bakkersgist meekoken.  :duimop:

Silky

Citaat van: HermanH op 10-04-2020  11:44 uAls, je aan geen gistvoeding meer geraakt kun je een zakje oude gist die je eventueel toch niet meer ging gebruiken meekoken met je opkweekwort. Die fungeert als gistvoeding dan..

Klopt, heb ik ook al met succes gedaan  :degroeten:

Triplezzz

Je kan ook een paar druppels olijfolie meekoken.

brouwerwaldonk

Citaat van: P_N op 10-04-2020  11:42 uVoor een starter te maken heb ik een magneetroerder besteld en wil er 1 gaan maken met de  Wyeast 1388.
Vergeet vooral niet dat het SG van het wort voor de starter niet hoger mag zijn dan 1040 en de pH waarde moet tussen 4,9 en 5,1 zitten. Dus meten is weten.
Olijfolie hoeft niet meegekookt te worden.

P_N

Oké. Bedankt voor de info. met olijfolie ga ik het eens proberen. Paar druppels dus van bij het wort en gist doen voordat ik begin met roeren?

brouwerwaldonk

Weet dat olijfolie de gistvoeding kan aanvullen maar ze niet kan vervangen.

HermanH

Citaat van: brouwerwaldonk op 10-04-2020  16:14 uWeet dat olijfolie de gistvoeding kan aanvullen maar ze niet kan vervangen.
Dacht dat olijfolie het beluchten verving ipv de voeding...  :weetniet:

Jacques

Citaat van: HermanH op 10-04-2020  19:11 uDacht dat olijfolie het beluchten verving ipv de voeding...  :weetniet:

Klopt!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.