Recepten > Discussie over recepten

Witbier

<< < (2/22) > >>

tdp:

--- Citaat van: seed7 op 06-04-2020  17:42 u ---Als je op zoek bent naar een citrus toets, probeer eens grapefruitschil.

Koriander is altijd problematisch, te veel verschillende soorten en kwaliteiten,

Ingo

--- Einde van citaat ---

Gevoelsmatig wordt het dan minder 'zuur' en meer een zoetje, of zit ik finaal mis?

Koriander is inderdaad erg lastig inschatten, had een relatief verse verpakking van de biowinkel, maar zou dit inderdaad eerder op gevoel doen, dan op grammen.

seed7:

--- Citaat van: tdp op 06-04-2020  20:29 u ---Gevoelsmatig wordt het dan minder 'zuur' en meer een zoetje, of zit ik finaal mis?

--- Einde van citaat ---

Niet zozeer zoet of zuur, meer het typische citrusfruit aroma. Het geeft zeker geen grapefruitsmaak.

Het zuurtje moet uit de gist komen.

Ingo

Koning_Pinteman:
Ik heb binnenkort ook een 'wit' op de planning staan.

De recepten die ik tot zover heb bekeken bevatten naast pilsmout vaak tarwe en/of haver.
Jij kiest voor pale mout als toevoeging, dat is nieuw voor mij.

Maar ik ben dan ook nieuw hier.

De kruiden komen me bekend voor, en klinken lekker :).
Zelf kies ik voor de SafAle-S33 gist, maar eigenlijk alleen omdat er op staat dat die geschikt is voor een witbier.

Brouw ze!

tdp:

--- Citaat van: Koning_Pinteman op 06-04-2020  21:19 u ---Ik heb binnenkort ook een 'wit' op de planning staan.

De recepten die ik tot zover heb bekeken bevatten naast pilsmout vaak tarwe en/of haver.
Jij kiest voor pale mout als toevoeging, dat is nieuw voor mij.

Maar ik ben dan ook nieuw hier.

De kruiden komen me bekend voor, en klinken lekker :).
Zelf kies ik voor de SafAle-S33 gist, maar eigenlijk alleen omdat er op staat dat die geschikt is voor een witbier.

Brouw ze!

--- Einde van citaat ---

Bio Pale Wheat = lichte tarwemout (biologisch) ;)

Koning_Pinteman:
Bedankt voor je uitleg!

Het is trouwens wel lekker als je de koriander eerst lichtjes roostert in een droge koekenpan.
Vervolgens de koriander kneuzen, dat geeft meer smaak af dan onbehandeld gebruiken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie