Overige > Peilingen

Je rendement valt tegen en je bier wordt anders dan verwacht. Wat doe je?

<< < (2/7) > >>

seed7:

--- Citaat van: brouwerwaldonk op 06-04-2020  06:20 u ---altijd mijn verwacht rendement en liters,

--- Einde van citaat ---

...en dat was meteen zo bij het eerste brouwsel ;)

Ingo

Snelbier:
3, weinig veranderen.  ik calculeer water voor bottelsuiker wat hoog in, dus kleine correcties mogelijk.
Als SG echt fout zit moet je ook hops veranderen, en dat doe ik niet meer.
Scheelt veel extra werk en stress, en bier wordt het toch wel.

Rob Q:
Overigens vind ik dat mensen die geen fouten maken moeten worden uitgesloten van peilingen, interviews, een quiz, spelletjes etc. Dit is ontmoedigend voor anderen die wel af en toe fouten maken en hiervan leren.

Ehh, nummer drie.

PaultjePils:
Voor mij ook optie 3. Tegenwoordig mijn schrootmolen aan het afstellen. Volgens mij toch de tarwe niet goed geschroot, 14 % minder rendement. Gewoon laten gaan en zo ontdek je dus laag alcoholische bieren  ^-^

StefanUT:
Toen ik net begon met brouwen kwam ik eigenlijk altijd te hoog uit met mijn SG omdat ik niet alle parameters van mijn thuisbrouwerij goed in de brouwsoftware had ingesteld.
In de gevallen dat ik het alcohol percentage belangrijk genoeg vond heb ik bijgestuurd door water toe te voegen (een Helles van 7% ipv 5% hoeft van mij niet, maar voor een Belgische blonde vind ik 7% ook wel goed).

Sinds ik alles goed heb ingesteld ben ik tot nu toe eigenlijk altijd op het bedoelde SG uitgekomen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie