Overige > Peilingen

Je rendement valt tegen en je bier wordt anders dan verwacht. Wat doe je?

<< < (3/7) > >>

brouwerwaldonk:

--- Citaat van: seed7 op 06-04-2020  07:43 u ---...en dat was meteen zo bij het eerste brouwsel ;)

Ingo

--- Einde van citaat ---
Ja hoor. De kwaliteit is intussen fel verbeterd, dat wel.

Oscar:

--- Citaat van: brouwerwaldonk op 06-04-2020  06:20 u ---Geen van de drie, altijd mijn verwacht rendement en liters,

--- Einde van citaat ---

Ja ik ook meestal... Maar gisteren gebrouwen slechts 45% basis mout en de rest spelt en rogge. Versuikering liep zeer traag. >:( Uiteindelijk, na 3,5 uur maischen was ik het zat en ben gaan filteren. In 30 minuten alles er door, een rendement van niets, wordt toch nog een mooi bier van 4%  :brouwen:  Maar dan moet je wel ff anticiperen op je proces... ;)

Richard3:

--- Citaat van: Oscar op 06-04-2020  16:50 u ---Ja ik ook meestal... Maar gisteren gebrouwen slechts 45% basis mout en de rest spelt en rogge. Versuikering liep zeer traag. >:( Uiteindelijk, na 3,5 uur maischen was ik het zat en ben gaan filteren. In 30 minuten alles er door, een rendement van niets, wordt toch nog een mooi bier van 4%  :brouwen:  Maar dan moet je wel ff anticiperen op je proces... ;)
--- Einde van citaat ---

Nou en? ???
Leer maar eens brouwen!
En mijn favoriet: Spoelen tot gewenst volume!
  :lol: :lol: :lol:
:proost2: :proost:

Heuvinger brouwerij:

--- Citaat van: Oscar op 06-04-2020  16:50 u ---.wordt toch nog een mooi bier van 4%
--- Einde van citaat ---
4% is een kinderbier! :groots:

brouwerwaldonk:
Je kan dat een kinderbier vinden, die straffe bieren van meer dan 8% hebben voor mij persoonlijk totaal geen meerwaarde.
Een biertje van 4% een fris zomerbiertje, bij de BBQ

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie