Recepten > Discussie over recepten

NEIPA poging

<< < (79/79)

Hop meneer:

--- Citaat van: Bram86 op 29-05-2021  15:32 u ---Dat is een mooie mobiele fust! Heb je daar wat meer informatie over?

Edit: heb al het eea gevonden

--- Einde van citaat ---

Bij Unibrew heb je de Mangrove Jacks 5 L keg incl ball lock spear voor 80 euro, bij Ali kan je dezelfde vinden voor 55... Tot 1 juli want dan moet je bij ali ook BTW gaan betalen. Let op voor rotzooi ball locks, ik heb er al gedoe mee gehad en het bier spoot tegen het plafond, zonde! (Uiteindelijk wel geld terug)

Lekker in het zonnetje:

https://untappd.com/b/de-hop-meneer-de-hangse-hazy-batch-2/4334984

Bram86:

--- Citaat van: Hop meneer op 30-05-2021  21:23 u ---Bij Unibrew heb je de Mangrove Jacks 5 L keg incl ball lock spear voor 80 euro, bij Ali kan je dezelfde vinden voor 55... Tot 1 juli want dan moet je bij ali ook BTW gaan betalen. Let op voor rotzooi ball locks, ik heb er al gedoe mee gehad en het bier spoot tegen het plafond, zonde! (Uiteindelijk wel geld terug)

Lekker in het zonnetje:

https://untappd.com/b/de-hop-meneer-de-hangse-hazy-batch-2/4334984

--- Einde van citaat ---

Thanks. Boven de 22 euro heb je sowieso al btw en inklaringskosten. Ze zullen je er niet altijd uitpikken, maar ik heb daar altijd pech mee ;)

Ik wilde misschien bij iKeggers een set kopen. Niet de goedkoopste, maar wel degelijk spul. Dan kan ik daarna wat meer vaatjes erbij kopen.

Markie Mark:
Nu het zomervakantietijd is en het barbecueseizoen geopend is wilde ik een lekker zomers bier brouwen voor deze warme periode. Het werd geen witbier of weizen dit keer maar een NEIPA. Niet te hoog in alcohol en qua geur en smaak heerlijk vol van tropisch fruit en amper bitterheid in het bier. Tevens de eerste keer dat de Lallemand Verdant IPA door mij gebruikt is waar ik voorheen de NEIPA's vergistte met Lallemand Voss kveik. Het is toch fijn als een eigen bier (mijn 50e brouwsel) zo verfrissend kan smaken en blij kan maken! Wat een mooie hobby.... en binnenkort is het bier op en dan brouwen we weer een nieuw bier.

breda82:
Heb me ook weer eens gewaagd een neipa nadat ik eigenlijk al had besloten om de stijl voorlopig maar links te laten liggen ivm oxidatie.

Paar weken terug toch weer een poging gedaan. Had nu de beschikking over een brewmonk cct, fles CO2 als wapens in de strijd.

Het is een neipa geworden met voornamelijk de nieuwe Nectaron hop en vergist met hornindal kveik. Soort van raw, niet gekookt alleen 20min whirlpool op 85c en koudhop na 2 dagen vergisting.

Zodra de vergisting voorbij was de gist en hop gedumpt en direct vanuit de cct in flesjes gedaan die van te voren gevuld waren met CO2 en een spuitje bottelsuiker. Echt afgevuld tot de rand en op schuim de CO2 absorberende kroonkurk erop.

Gisteren een opengemaakt en het zag er goed uit, nog geen spoor van oxidatie, wel een heerlijk frisse doordrinker, zacht, hoppig en dorstlessend. Snel opdrinken en uitdelen maar.

Ps die nectaron hop is bijzonder, echt een heel ander aroma, meer richting papaya/meloen/grapefruit dus als je eens wat anders wil zeker proberen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie