Overige > Bierproeven/Uitwisseling proefervaringen

Bieren met prominente smaken

<< < (3/4) > >>

seed7:

--- Citaat van: Kristof.Anthonis op 01-04-2020  19:46 u ---Kennen jullie biertjes verkrijgbaar in de handel waarbij een ingrediŽnt heel erg naar voren komt in de smaak?

--- Einde van citaat ---

Sarah Hughes Dark Ruby > karamel
Kijk bij IPA's naar single hop uitvoeringen.

Ingo

wernerthefox:

--- Citaat van: Kristof.Anthonis op 12-04-2020  12:44 u ---Kijk dat spreekt mij nu wel aan ;-)... Simpele receptjes met pilsmout en de US-05 als gist. Elke keer een andere hopsoort erin om vooral te zien wat die hop doet, en hier een logboek van bijhouden.
Hoeveel hop zouden jullie toevoegen in batches van 8 liter keer? Denk er ook aan om te koudhoppen met die hop...

--- Einde van citaat ---
Spreekt mij ook aan. Keep it Simple Stupid. Behalve dan de pils ik zou voor pale ale gaan. In een batch van 8 L zou ik 100 g aroma hop toevoegen bij flame out. En een hopstand van 30'.

wernerthefox:
Overigens on-topic. Ik vind de lentebock van Brand een mooi yeast-forward biertje. En de verschillende uitstekende Belgische tripels natuurlijk. Of is gist geen ingrediŽnt. Van de hop forward bieren ben ik erg fan van Lagunitas LSS.  Ik twijfel over mout-forward.

Jacques:

--- Citaat van: wernerthefox op 12-04-2020  20:49 u ---Overigens on-topic. Ik vind de lentebock van Brand een mooi yeast-forward biertje. En de verschillende uitstekende Belgische tripels natuurlijk. Of is gist geen ingrediŽnt. Van de hop forward bieren ben ik erg fan van Lagunitas LSS.  Ik twijfel over mout-forward.

--- Einde van citaat ---

Wat bedoel je met "forward"? Ik vermoed een smaak op de voorgrond of een uitspringende smaak.

Graag zo veel mogelijk Nederlandse termen gebruiken op dit Nederlandstalige forum.

Kristof.Anthonis:

--- Citaat van: wernerthefox op 12-04-2020  20:41 u ---Spreekt mij ook aan. Keep it Simple Stupid. Behalve dan de pils ik zou voor pale ale gaan. In een batch van 8 L zou ik 100 g aroma hop toevoegen bij flame out. En een hopstand van 30'.

--- Einde van citaat ---

Heeft het een specifieke reden waarom je voor de pale ale gaat? ;-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie