Overige > Bierproeven/Uitwisseling proefervaringen

Bieren met prominente smaken

(1/4) > >>

Kristof.Anthonis:
Kennen jullie biertjes verkrijgbaar in de handel waarbij een ingrediŽnt heel erg naar voren komt in de smaak?
Dit mag wat mij betreft zowel, mout, hop als gist zijn. Ik hoop namelijk wat meer smaken te leren herkennen zonder een cursus te volgen ;-)...

Andrť de Laat:

--- Citaat van: Kristof.Anthonis op 01-04-2020  19:46 u ---Kennen jullie biertjes verkrijgbaar in de handel waarbij een ingrediŽnt heel erg naar voren komt in de smaak?
Dit mag wat mij betreft zowel, mout, hop als gist zijn. Ik hoop nl. wat meer smaken te leren herkennen zonder een cursus te volgen ;-)...

--- Einde van citaat ---
Zoek eens op SMaSH. Heb ik ook veel gebrouwen. Ideaal om de verschillende mout en hopsoorten te leren kennen.

Jacques:

--- Citaat van: Kristof.Anthonis op 01-04-2020  19:46 u ---Kennen jullie biertjes verkrijgbaar in de handel waarbij een ingrediŽnt heel erg naar voren komt in de smaak?
Dit mag wat mij betreft zowel, mout, hop als gist zijn. Ik hoop namelijk wat meer smaken te leren herkennen zonder een cursus te volgen ;-)...

--- Einde van citaat ---

Smaken in bier leer je het beste in een groep waarbij je de smaakbevindingen van anderen hoort.
Op dit moment is het niet mogelijk, maar ik kan de PINT bierproefavonden van harte aanbevelen.

Kristof.Anthonis:

--- Citaat van: Andrť de Laat op 01-04-2020  20:05 u ---Zoek eens op SMaSH. Heb ik ook veel gebrouwen. Ideaal om de verschillende mout en hopsoorten te leren kennen.

--- Einde van citaat ---

Het SMaSH concept is wel iets wat me aanspreekt..
Welke korrelgist raden jullie aan die een wat 'neutralere' smaak heeft? Ik zou namelijk eerst mij wat willen verdiepen in de smaak van verschillende hopsoorten..

tdp:
US-05, BRY-97, Nottingham

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie