Vanuit de grensstreek: Reichswaldbrauerei Kleve

Gestart door RW-Brauer, 25-03-2020 15:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RW-Brauer

Goedemiddag,
Graag willen wij even aan jullie voorstellen: Wij zijn Thomas en Detlef, twee enthousiaste en ervaren Hobbybrouwers uit Kleef/D. Sinds meer dan 15 jaar brouwen wij samen bier.
Oorspronkelijk was ik (Thomas) alleen gestart meer dan 25 jaar geleden. De eerste 10 jaar ging ik weliswaar zelden aan de slag met brouwen. Het was toen nog zeer moeilijk, om de benodigde materialen (Mout, hop, gist) in kleine hoeveelheden in te kopen (ik brouwde toen nog maar 20 liter per keer).  :huilen:
In 2005 heb ik dan een grote bouwketel gekocht van 100 liter. Sindsdien pak ik regelmatig de moutlepel en wordt er gebrouwen. Intussen was er ook een 20l Speidel Braumeister bij gekomen. Die is nu alweer vervangen door 2 Mundschenk/Brewmonk ketels (30 en 45 liter). Op die manier kunnen wij met z'n tweeën per keer drie lekkere soorten bier maken.
Wij gebruiken voor gisting en lagering twee metalen ketels (100 en 30 liter) en een KEG vat van 50 liter (drukgisting). Wij vullen dan meestal in 1 liter beugelvlessen en in 15 liter metalen vusten.
Welke soorten bier maken wij? Nou, bijna alles, tenminste hebben wij heel veel eens geprobeerd: Pils, Alt, Kölsch, Blonde, Witbier, Dubbel, Saison, Stout, Imperial Stout, IPA, Pale Ale, British Brouwn Ale, Bockbier, Weizenbier, Weizenbock, Rauchbier, Oak Smoke Ale, Gose, noem maar op...  :brouwen:
Wij hebben veel contacten tot voormalige hobbybrouwers in de regio Nijmegen, die nu een eigen zaak met bierbrouwen begonnen zijn, namelijk D'n Drul, Brouwtoren, en Stollenwerk.
Hopelijk kunnen wij gauw na de Corona crisis eens uitwisselen met hobbybrouwers uit de grensstreek!  :proost:
Trouwens hebben wij dit jaar de jaarlijkse bijeenkomst van Duitse Hobbybrouwers (Vereinigung der Haus- und Hobbybrauer in Deutschland e.V.), en wij hopen, daar ook wat Nederlandse hobbybrouwers te mogen begroten!  :groots: Het vindt plaats (hopelijk!!! Corona!!!) 25 t/m 27 september in Kleef. Meer informatie: https://t1p.de/w76s
Hartelijke groet,
Thomas en Detlef

IONOX

Welkom op het forum. Ervaren rotten zo te zien! Klinkt als een mooie installatie, laat jullie eens een keer wat fotootjes zien?

Jacques

Welkom op het forum Thomas en Detlef.

Lijkt mij leuk om naar Kleef te komen. Ik houd het in de gaten.

Biker

Hallo Thomas en Detlef,
 
Welkom op het forum.
Ik woon ongeveer 15 km van Kleef, zal zeker proberen er in september bij te zijn.

andizer

Welkom!!! Hier ook een hobbybrouwer uit de regio (Gennep).

RW-Brauer

Hoi hobbybrouwers uit de regio,
Lijkt mij leuk om eens samen een proeverij te doen nadat dit Corona ellende over is!
Wij kunnen hier in het forum vast een lokale groep opstellen, toch?
Groetjes, Thomas

PiWi

Hier ook een brouwer uit de regio, 20 minuutjes rijden van Kleve.

Houd ons op de hoogte.

RW-Brauer

CiteerTrouwens hebben wij dit jaar de jaarlijkse bijeenkomst van Duitse Hobbybrouwers (Vereinigung der Haus- und Hobbybrauer in Deutschland e.V.), en wij hopen, daar ook wat Nederlandse hobbybrouwers te mogen begroten!  :groots: Het vindt plaats (hopelijk!!! Corona!!!) 25 t/m 27 september in Kleef.
Helaas moeten wij dit naar 1 t/m 3 oktober 2021 verschuiven vanwege corona crisis. Kijk voor meer info op bijhorende thread. :huilen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.