Even voorstellen: Leon

Gestart door lhn-64, 29-04-2020 20:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lhn-64

Hoi allemaal, mijn naam is Leon, ik ben (bijna) 56 jaar oud en woon samen met Carla en jongste dochter Senna in het prachtige Klimmen (L). Twee andere dochters zijn inmiddels het huis uit dus er is ruimte in huis vrijgekomen om leuke dingen te doen.
Sinds mijn 15e levensjaar, ik weet het, volgens de huidige wetten zou ik strafbaar zijn, ben ik gefascineerd door bier. Hoe kan het ook anders als je geboren, getogen en bijna 50 jaar gewoond hebt in het dorpje aan de Geul waar een van de beste (in ieder geval de oudste) brouwerijen van ons land staat.

Zoals gezegd een groot liefhebber van (bijna) alle bieren en al heel lang van plan om zelf aan de slag te gaan. De huidige verschrikkelijke crisis heeft het laatste zetje gegeven om eindelijk maar eens te gaan beginnen. Ik moet alle apparatuur nog gaan aanschaffen en heb daarom al heel wat forumberichten nageplozen. Het dummies boek van Jacques is inmiddels doorgelezen dus ik acht me klaar om de vuurdoop te ondergaan  :)

Mijn biersmaak is heel erg divers, er zijn maar héél weinig biertjes waar ik niet vrolijk van wordt, maar in zijn algemeenheid hou ik van de zwaardere (min 8%) biertjes, tripel, quadrupels, IRS, heerlijke donkere herfst- en winterbieren, trappisten. Een verfrissende lentebok, een saison en een ijskoud pilsener gaan er natuurlijk ook wel in, vooral op een warme dag.

Met veel belangstelling zal ik dit forum blijven volgen en jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen.

Jacques

Welkom op het forum Leon.

Deze rare tijd heeft zo te lezen ook zijn voordeel.

Veel succes met je nieuwe hobby. Met de eerste voorbereiding zit je goed.  :) :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.