Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Weizens smaken te dun/waterig  (gelezen 2303 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Weizens smaken te dun/waterig
« Reactie #25 Gepost op: 13-10-2021 22:58 u »
Ik denk dat er sowieso maar heel weinig echt goede brouwerijen zijn in Nederland en daarmee ook weinig goede bieren. Dat is op zich ook niet gek als je ziet dat een grote groep "brouwers" na enkele jaren thuisbrouwen al een brouwerij beginnen en, heel kort door de bocht, maar wat doen (bijvoorbeeld WB-06 gist gebruiken). Vergeet ook niet dat deze branche pas de laatste 20 jaar heel erg groeiende is (en dus eigenlijk nog jong) is.

Een vak goed leren kost tijd, dus ik verwacht dat de kwaliteit en smaak langzaam zal gaan verbeteren. Bovenstaande zou een verklaring kunnen zijn waarom er maar weinig goede weizens zijn.

Ik ben het niet met je eens dat er maar heel weinig goede brouwerijen zijn in Nederland. Er zijn heel wat brouwerijen die hele mooie bieren brouwen. Maar ik ben het wel met je eens dat er ook veel kleine brouwerijen waar een gedegen kennis over het brouwproces ontbreekt.
Overigens kom je in Duitsland ook wel weizens tegen die vrij waterig en dun zijn...

Tags: