Thermostaat bypassen

Gestart door HJvK[nl], 16-03-2020 21:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HJvK[nl]

Hallo allemaal,

Het is bijna zover. De klimaarkast/brouwhoek combinatie is bijna klaar. Nu probeer ik een thermostaat te bypassen. Maar de kleuren draad brengen mij in de war. Wellicht dat iemand hier zijn licht op kan laten schijnen.

De thermostaat is een wdf34k-921-028, nu zijn er 3 draden mee verbonden, Rood, wit en grijs. Ook staat er h, l en c bij de aansluitingen? Iemand die weet welke 2 draden ik moet verbinden voor een altijd aan situatie?

Neetje

Waarom al die moeite. Heb je geen STC1000 oid om de temperatuur te sturen.
Koelknop op zijn koudst is prima.
Dan weet je zeker dat je koelkast niet kapot gaat. Deze is meestal niet bestand tegen langdurig/continu koelen.

HJvK[nl]

Ik wou het geheel aan de stc koppelen. In mijn bar heb ik deze ook gebypassed met de gedachte dat ik de stc leidend wou laten zijn. Maar misschien, zoals je min of meer zegt, schiet ik het doel een beetje voorbij en moet ik gewoon snel de draden weer terug aan elkaar knopen...

JJohaN

Met de multimeter koud en warm doormeten, of open maken dan zie je het snel genoeg. Het kan prima zonder maar ik heb zelf wel de originele thermostaat eruit gehaald omdat ik dan niet allerlei draden van buiten naar binnen hoefde door te trekken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.