Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Thermostaat bypassen  (gelezen 353 keer)

Offline HJvK[nl]

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
Thermostaat bypassen
« Gepost op: 16-03-2020 21:40 u »
Hallo allemaal,

Het is bijna zover. De klimaarkast/brouwhoek combinatie is bijna klaar. Nu probeer ik een thermostaat te bypassen. Maar de kleuren draad brengen mij in de war. Wellicht dat iemand hier zijn licht op kan laten schijnen.

De thermostaat is een wdf34k-921-028, nu zijn er 3 draden mee verbonden, Rood, wit en grijs. Ook staat er h, l en c bij de aansluitingen? Iemand die weet welke 2 draden ik moet verbinden voor een altijd aan situatie?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Neetje

• Super lid
  • De elektrische brouwer
Re: Thermostaat bypassen
« Reactie #1 Gepost op: 16-03-2020 21:44 u »
Waarom al die moeite. Heb je geen STC1000 oid om de temperatuur te sturen.
Koelknop op zijn koudst is prima.
Dan weet je zeker dat je koelkast niet kapot gaat. Deze is meestal niet bestand tegen langdurig/continu koelen.

Offline HJvK[nl]

• Junior lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2020 22:01 u »
Ik wou het geheel aan de stc koppelen. In mijn bar heb ik deze ook gebypassed met de gedachte dat ik de stc leidend wou laten zijn. Maar misschien, zoals je min of meer zegt, schiet ik het doel een beetje voorbij en moet ik gewoon snel de draden weer terug aan elkaar knopen...

Offline JJohaN

• Boven 10 berichten
  • *
  • Bierrr
« Reactie #3 Gepost op: 16-03-2020 23:55 u »
Met de multimeter koud en warm doormeten, of open maken dan zie je het snel genoeg. Het kan prima zonder maar ik heb zelf wel de originele thermostaat eruit gehaald omdat ik dan niet allerlei draden van buiten naar binnen hoefde door te trekken.

Tags: