Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Zuurbier Lactobacillus infectie  (gelezen 1024 keer)

Offline De WindMoaker

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • De windmoaker van Brouwerij D'n Denker
Zuurbier Lactobacillus infectie
« Gepost op: 08-03-2020 10:06 u »
Hoi Allen,

Ik heb een paar studenten (Fontys Eindhoven) die een methode aan het ontwikkelen zijn voor het aantonen van Lactobacillus Brevis. Zijn er toevallig een paar brouwers die een zure batch hebben staan met een melkzuurinfectie.

Als je een mogelijkheid hebt om een fles in Eindhoven te krijgen zou dat erg fijn zijn

Alvast bedankt,
Ook namens de studenten.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Luiaard

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
Re: Zuurbier Lactobacillus infectie
« Reactie #1 Gepost op: 22-04-2020 22:32 u »
Ik heb nu net een Berliner Weisse in het gistvat, met Lactobacillus. Dit duurt echter nog een week of 8 voordat het in de flesjes zit, indien dit nog op tijd is stuur ik graag 1 of 2 exemplaren op.

Offline MWI

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Zuurbier Lactobacillus infectie
« Reactie #2 Gepost op: 24-04-2020 20:58 u »
Op dit moment heb ik een batch staan die zuur is. Graag doneer ik een paar flessen kun je mij in een persoonlijk bericht melden wat het adres is. Dan stuur ik ze op.

Tags: