Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Vraag mbt zeefje  (gelezen 441 keer)

Offline Larsje40

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Vraag mbt zeefje
« Gepost op: 22-05-2020 12:47 u »
Goedemiddag allemaal.

Ik was net bij de Sligro en zag daar een RVS theezeef. Ik vroeg mij af of ik dit ook kon gebruiken om mijn hoppellets in te doen zodat de rommel ervan niet in de pan komt en wel de smaak vrijkomt.

Onderstaand een afbeelding van de zeef zoals ik die bedoel.

Gr.

Lars

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline CeesM

• Super lid
  • Land: nl
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
Re: vraag mbt zeefje
« Reactie #1 Gepost op: 22-05-2020 12:55 u »
Als de deksel goed vast blijft zitten lijkt het mij geen probleem. ;)

Offline trebvuister

• Vol lid
« Reactie #2 Gepost op: 22-05-2020 14:20 u »
Ik zag laatst op YouTube een filmpje waarbij iemand exact hetzelfde deed. Vooral bij koudhop
Dus ik zeg: doen

Offline Gossi

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 22-05-2020 17:42 u »
Tijdens de kook heb ik de voorkeur voor vrij rond zwemmen in de kokende wort. De smaakafgifte is dan maximaal. Mijn ervaring is dat de smaakafgifte veel minder is in een theezeefje. Zelfs in een hopspider vind ik het minder. Daarom gebruik ik de hopspider andersom. Na koelen hevel ik het wort via de hopspider in het gistvat. Maar je kan hem ook op de ingang van de pomp drukken en dan overpompen.
Voor koudhop is het wel goed.

Offline Wildor

• Senior lid
  • Thuisbrouwerij t Ernhems Nat
« Reactie #4 Gepost op: 22-05-2020 21:25 u »
Tijdens de kook heb ik de voorkeur voor vrij rond zwemmen in de kokende wort. De smaakafgifte is dan maximaal. Mijn ervaring is dat de smaakafgifte veel minder is in een theezeefje. Zelfs in een hopspider vind ik het minder. Daarom gebruik ik de hopspider andersom. Na koelen hevel ik het wort via de hopspider in het gistvat. Maar je kan hem ook op de ingang van de pomp drukken en dan overpompen.
Voor koudhop is het wel goed.

Haha, dat is nu precies wat ik ook ondervonden heb :)
Hopspider erin hangen en van daaruit overhevelen, werkt erg goed.

William

Tags: