Vraag mbt zeefje

Gestart door Larsje40, 22-05-2020 12:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Larsje40

Goedemiddag allemaal.

Ik was net bij de Sligro en zag daar een RVS theezeef. Ik vroeg mij af of ik dit ook kon gebruiken om mijn hoppellets in te doen zodat de rommel ervan niet in de pan komt en wel de smaak vrijkomt.

Onderstaand een afbeelding van de zeef zoals ik die bedoel.



Gr.

Lars

CeesM

Als de deksel goed vast blijft zitten lijkt het mij geen probleem. ;)

trebvuister

Ik zag laatst op YouTube een filmpje waarbij iemand exact hetzelfde deed. Vooral bij koudhop
Dus ik zeg: doen

Gossi

Tijdens de kook heb ik de voorkeur voor vrij rond zwemmen in de kokende wort. De smaakafgifte is dan maximaal. Mijn ervaring is dat de smaakafgifte veel minder is in een theezeefje. Zelfs in een hopspider vind ik het minder. Daarom gebruik ik de hopspider andersom. Na koelen hevel ik het wort via de hopspider in het gistvat. Maar je kan hem ook op de ingang van de pomp drukken en dan overpompen.
Voor koudhop is het wel goed.

Wildor

Citaat van: Gossi op 22-05-2020  17:42 uTijdens de kook heb ik de voorkeur voor vrij rond zwemmen in de kokende wort. De smaakafgifte is dan maximaal. Mijn ervaring is dat de smaakafgifte veel minder is in een theezeefje. Zelfs in een hopspider vind ik het minder. Daarom gebruik ik de hopspider andersom. Na koelen hevel ik het wort via de hopspider in het gistvat. Maar je kan hem ook op de ingang van de pomp drukken en dan overpompen.
Voor koudhop is het wel goed.

Haha, dat is nu precies wat ik ook ondervonden heb :)
Hopspider erin hangen en van daaruit overhevelen, werkt erg goed.

William

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.