Adopt Ally Hop

Gestart door RGeraads, 24-02-2020 08:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RGeraads

Hop uit Almere, een droom voor ons. Hiermee kunnen we naast de Flevo Mout en het restbrood ook het andere basisingrediënt lokaal produceren. En dus volledig Flevolands bier brouwen!

Door een hopplant te adopteren maak je deel uit van de moderne pioniers die een groene stad bouwen. Met de brouwerij proberen wij steeds meer lokaal én circulair te werken. Eigen hop draagt hier aan bij, omdat we deze hop niet hoeven te importeren vanuit Oost-Europa, de Verenigde Staten of Nieuw-Zeeland. Maar ook omdat de lagere kosten voor dit ingrediënt het mogelijk maken meer uit te geven aan biologisch geteelde gerst van Flevolandse boeren. We brouwen heerlijke bieren, maar ook goede bieren voor onze planeet.

Daarnaast zien we het als leerschool en voorbeeld voor onszelf en onze omgeving. Het is mogelijk om heel veel zelf én lokaal te produceren. Eigen handen in de klei.

Hop is een bijzondere plant, en zeker niet eenvoudig te telen. We kunnen uw steun dus goed gebruiken bij het opzetten en beheren van deze Hoptuin. Adopt ALLY Hop is het programma waarbij u een hopplant kunt adopteren, kijk onder aan deze pagina voor meer informatie!

Voor meer informatie over dit project en de voorwaarden verwijs ik jullie graag naar onze website http://brouwerijstijl.nl/circulaire-brouwerij/stijl-hoptuin :)

VidJa

Leuk, met moederdag hebben we samen in de keuken heerlijk jullie pakket ism brouwbroeders staan maken. De boel staat nu te vergisten. Ik hoop dat het net zo smaakt als jullie versie. Was weer eens wat anders dan de obligate sap centrifuge

trebvuister

Leuk initiatief. Mijn gebrouwen bier gaat vandaag de koelkast in voor lagering
Vrijdag bottelen (en stiekem even proeven)

De foto van ons hopplantje hebben we inmiddels gekregen

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.