Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Is het mogenlijk om BrouwHulp op meerdere locaties te draaien?  (gelezen 1040 keer)

Offline Frenky

• Vol lid
En daar bedoel ik mee dat ik de bestanden en recepten die ik verander thuis op mijn pc, die dan op de brouwdag idem zijn op de laptop brouwclub, aan die van thuis? Kan dit via ICM dropbox of google drive?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Koen S

• Super lid
  • Land: be
  • This member is no longer active
    • Sint Franciscus Home Brewery
Re: is het mogenlijk om BrouwHulp op meerdere locaties te draaien?
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2020 22:14 u »
En daar bedoel ik mee dat ik de bestanden en recepten die ik verander thuis op mijn pc, die dan op de brouwdag idem zijn op de laptop brouwclub, aan die van thuis? Kan dit via ICM dropbox of google drive?
Werkt perfect via Dropbox, het programma installeren op je pc, de bestanden van BrouwHulp plaatsen in de gecreŽerde map en die locatie instellen in BrouwHulp. Idem voor andere pc's. Ik denk max 3 met Dropbox.

Offline ElmerVDM

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
  • Gewoon blijven oefenen
Re: Is het mogenlijk om BrouwHulp op meerdere locaties te draaien?
« Reactie #2 Gepost op: 02-03-2020 21:10 u »
Werkt inderdaad prima icm Dropbox conform bovenstaande beschrijving.

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwerij de 12 Stuyvers
    • Brouwerij de 12 Stuyvers
Re: Is het mogenlijk om BrouwHulp op meerdere locaties te draaien?
« Reactie #3 Gepost op: 02-03-2020 22:22 u »
Ik heb een tijdlang de database op google drive gezet. Helaas meerdere keren een corrupte database gekregen. Ik denk doordat somt BrouwHulp op meedere PC's open stond maar heb dit nooit goed uitgezocht. Nu gebruik ik brewfather, dat is webbased en voorkom ik dit probleem. Mijn tip is dus om je database te backuppen buiten een gedeelde map in een cloud

Tags: