Chemipro CIP

Gestart door Mouwe Stream, 21-02-2020 21:53 u

Vorige topic - Volgende topic

Mouwe Stream

Vandaag bovenstaande zuur gekocht bij Unibrew/vd Kooy in Jubbega.
Ik dacht dan zoek ik thuis op internet even de werkwijze, maar dit valt nog niet mee.

Wat is de reinigingstemperatuur?
Wat is de effectieve reinigingstijd?

Kan iemand ons helpen?
Bij voorbaat dank!

Neetje

Erg onhandig dat de info ontbreekt.
Ook onhandig is de veiligheidsinfo: zie binnenzijde voor veiligheidsinformatie :)

beun

Ja klopt! De info die voor een leek te begrijpen is is zeer minimaal aanwezig. Verder alleen veel nutteloze tekst in 35 talen waar je niets aan hebt.  :weetniet:

hansHalberstadt

https://www.brouwland.com/nl/pdf/004.401.5.pdf
Reinigingstijd 3 minuten
Temperatuur kamertemperatuur (er staat alleen dat je het moet opspuiten, niets over opwarmen)

Mouwe Stream

Reactie op mijn vraag bij Brouwland:

"Dit gebruik je gewoon op ruimtetemperatuur en laat je ongeveer 3 minuten weken alvorens na te spoelen met zuiver water."

We willen het volgende aanhouden:
- 5 minuten circuleren op 20 graden bij een concentratie van 1,66 ml zuur op 1 liter water.

Een ieder bedankt voor de reacties!  :groots:

Dirtbag

Dit is de opvolger/kloon/vervanger van de saniclean, de minder schuimende versie van Star San.

Ik gebruik saniclean voor het cippen van mijn plastic conische gistvat met een pomp en een sproeibol. Bij staat dat dan rustig een half uur te sproeien. Inderdaad op kamertemperatuur.

db

Bvk1983

Even een wat ouder topic gebruiken, ik heb dit middel per ongeluk gekocht. Niet goed gekeken en dacht dat ik Star San pakte.

Is dit nu een vergelijkbaar middel als Star San (laatste desinfectie) of een reinigingsmiddel wat je als schoonmaak na gebruik icm een sproeibol kunt gebruiken? Ik zou het icm mijn RVS gistvat willen gebruiken, dat kan gewoon?

Jacques

Citaat van: Bvk1983 op 08-11-2022  18:43 uIs dit nu een vergelijkbaar middel als Star San (laatste desinfectie) of een reinigingsmiddel wat je als schoonmaak na gebruik icm een sproeibol kunt gebruiken? Ik zou het icm mijn RVS gistvat willen gebruiken, dat kan gewoon?

Ik ga ervan uit dat dit kan. Het is een zuurreiniger vergelijkbaar met Star San. Het schuimt minder en dat is een voordeel bij het gebruik van een sproeikop.

hans100w

Zo te zien kun je het etiket er af halen waar op de achterkant wat meer info staat.etiket.png

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.