Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: SS Brewtech False Bottom Kit  (gelezen 931 keer)

Offline vered

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
SS Brewtech False Bottom Kit
« Gepost op: 12-02-2020 13:05 u »
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van  SS Brewtech False Bottom Kit en wat zijn de bevindingen.
En moet er dan op de ketel een circulatie zitten met een pomp of kan het gewoon gebruikt worden?

Alvast bedankt
Groeten

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline OrangeDirk

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
Re: SS Brewtech False Bottom Kit
« Reactie #1 Gepost op: 12-02-2020 13:10 u »
Ik gebruik deze false bottom. Zonder pomp of iets degelijks maar gewoon als extra filter onder in de ketel. Het Wort wordt van onder het filter aangezogen.

Mijn ervaringen zijn er goed mee. Enige wat soms vervelend is dat de rubber ring er lastig op te zetten is. En als deze er dan op zit moet je het voorzichtig in de ketel schuiven anders valt hij er weer af.

Ik moet wel vermelden dat ik gelijk met een brewtechketel met deze false bottom begonnen ben dus geen vergelijkingsmateriaal heb.

Offline vered

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 12-02-2020 13:29 u »
Dirk bedankt voor je snelle antwoord,
Een bijkomend vraagje, roer je dan nog veel tijdens het maischen en komt de aansluiting aan de kraan dan niet gemakkelijk los als je het raakt met het roeren of is roeren niet meer nodig.

Groetjes

Offline Alexander_H

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Brouwen is leren
« Reactie #3 Gepost op: 12-02-2020 14:18 u »
Ik gebruik hem ook, icm een automatisch roerwerk, werkt prima. rubber ring is inderdaad wat lastig er op te zetten soms, en schuift er wel eens af als je de bodem niet voorzichtig plaatst. Maar al met al prima ding.

Offline OrangeDirk

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 12-02-2020 16:11 u »
Ik roer gewoon met een RVS roerspaan. Slang in de kraan zit echt wel stevig vast die is bij mij nog nooit los gegaan. Enige lastige is dat je dus geen rondjes kan maken op de bodem omdat dat slangetje er zit daar moet je wel rekening mee houden.

Online Rinus

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: 12-02-2020 17:51 u »
Wat heb je aan de kant van de kraan voor een koppeling nodig? Schuif je deze er gewoon in (met dus de twee rubber ringen als afdichting?

p.s. als ik het ontwerp zo eens bekijk is het dan geen goed idee om het slangetje onder het handvat door te halen naar de kraan toe? Knappe jongen die dan nog het slangetje "los roert" toch?!

Offline hobbyman

• Vol lid
« Reactie #6 Gepost op: 13-02-2020 01:18 u »
Ik heb deze ook, de kwaliteit is prima. De rubber ring is heel lastig, ik heb het dunne deel van de ring rondom afgeknipt, de werking bleef onveranderd, nu gaat hij er prima in.
Ik gebruik een pomp om over dit filter te circuleren via een RIMS buis om het wort mee te verwarmen.

Je hebt een doorvoering nodig van SS brewtech zodat je hem makkelijk kan inpluggen in de doorvoering van de pan.

Offline OrangeDirk

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 13-02-2020 09:26 u »
Wat heb je aan de kant van de kraan voor een koppeling nodig? Schuif je deze er gewoon in (met dus de twee rubber ringen als afdichting?

p.s. als ik het ontwerp zo eens bekijk is het dan geen goed idee om het slangetje onder het handvat door te halen naar de kraan toe? Knappe jongen die dan nog het slangetje "los roert" toch?!

Je schuift hem er inderdaad gewoon in met dan 2 rubber ringen als afdichting. Dit sluit echt wel goed af en is ook stevig.

Ik vind je idee om het slangetje door het handvat te doen wel een goed idee, zie er zo geen nadelen in en wel de voordelen. Ga het de volgende keer brouwen eens proberen.

Offline vered

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 13-02-2020 13:04 u »
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik ga er dan toch eentje aanschaffen, voor het moment flink afgeprijsd bij Braumarkt.
Ik heb wel geen pomp om over de filter te circuleren maar ik ga toch zo proberen.

Offline michielr

• Vol lid
« Reactie #9 Gepost op: 13-02-2020 15:03 u »
Heeft die rubber ring wel echt nut? Lijkt me dat de kiertjes of gaatjes langs de rand niet groter zijn als de gaatjes in de plaat zelf. Of is het alleen om krasjes te voorkomen  :weetniet:...

Online Rinus

• Senior lid
« Reactie #10 Gepost op: 13-02-2020 19:27 u »

Je hebt een doorvoering nodig van SS brewtech zodat je hem makkelijk kan inpluggen in de doorvoering van de pan.

Welke doorvoering heb je nodig? ik wil de kit gaan bestellen om hem in mijn brewmonk te gebruiken. Deze is 34.5 tot 35 cm, die van 10 Gal past dus gemakkelijk met zijn 34 cm.

Offline BB88

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 14-02-2020 12:09 u »
In de brouwketel niet echt goede resultaten.  Filter raakt verstopt door de hop. Ook blijft er redelijk veel wort achter in de ketel. Dus toch weer terug in het gebruik van hopzakjes.

Ik gebruik een vergelijkbaar filter in mijn maischton. Dat werkt wel echt heel goed. 

Tags: