Starterspakket maar nog geen filter

Gestart door mikewiersma, 11-02-2020 15:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mikewiersma

Goedemiddag iedereen

Zojuist mijn starter brouwpakket MX Brewferm Electrique binnen gekregen.
Samen gekocht met een pakket van Brewmonkey.

Mout, hop en gist

Al wel geschroot dus in principe zou ik na alles gereinigd te hebben kunnen beginnen. Alleen vraag ik me wel af hoe ik nu het makkelijkste straks kan gaan filteren? Ik heb nog geen filteremmer of andere hulpmiddelen.

Wat zou ik nu zonder te veel geld uit te geven het beste kunnen doen? Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk aan de slag ;-)

SVB

Die kleine hoeveelheid kan ook met een vergiet, nee niet ideaal... maar in de handleiding van brouw broeders (zelfde emmer, startplaats) staat die optie.

mikewiersma

Filteren/spoelen met een vergiet naar de emmer, ketel schoonmaken en vervolgens van de emmer terug in de ketel voor het koken klopt dit?  :-\

SVB

Ja, of twee pannen.
Vergiet op pan zetten, maischpan leeg gieten in vergiet en koken in je 'nieuwe' pan.
Zo heb ik dat toen ook gedaan met mijn startpakket.


Kadett

Ik heb een koperen buisje aan 1 uiteinde dicht gemaakt, en wat spiraalvormig geplooid aan de onderkant. Onderaan slippen in gezaagd, en het open uiteinde naar boven geplooid, zodat het hoger is dan de maischketel. Een siliconen slang aan dat buisje en daarop een pompje aansluiten (ik had nog een labopompje liggen). het wort aanzuigen en terugpompen tot het helder is, en dan in de kookketel pompen.
Dit was mijn eerste filter, nu heb ik een andere gemaakt die makkelijk af te wassen is.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.