Online cursus bierbrouwen KULeuven

Gestart door Brouwton, 07-02-2020 22:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brouwton

Op 24 februari 2020 start een MOOC (Massive Open Online Course) over bierbrouwen van de Katholieke Universiteit Leuven. Er zijn 11 wekelijkse afleveringen en deelname is gratis. Meer hierover vind je via de volgende link: https://www.edx.org/course/beer-the-science-of-brewing

lier

Ik heb me ingeschreven, ben benieuwd.

Zambezi Special


Rinus

Ik heb mijzelf ook ingeschreven, interessant! Nu nog zonder certificaat, geen idee of dat gedurende de cursus alsnog kan, kost $100 is toch een aardig bedrag.

Pieter1954


Mike101

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit vrijblijvend of moet achteraf toch iets betalen?

Glasnost

Leuk. Dank voor de tip. Ook ik heb me ingeschreven. Ben erg benieuwd.

sjreggel

Citaat van: Mike101 op 09-02-2020  09:26 uHeeft iemand hier ervaring mee? Is dit vrijblijvend of moet achteraf toch iets betalen?

Al meerdere EdX cursussen gedaan, die zijn allemaal vrijblijvend.
Mocht je een certificaat willen dan moet je van te voren betalen en normaliter opdrachten inleveren voor een bepaalde deadline die beoordeeld worden. Dat laatste is meestal niet het geval als je gratis mee doet maar je kunt ze wel inzien en maken. (of dat bij deze ook het geval is weet ik natuurlijk niet)

Jaap W

Lijkt me wel leuk, maar om een hele cursus in het Engels te doen zie ik niet zitten. :weetniet:

Wisdom

Lijkt me leuk, ga me gelijk inschrijven

GekkeGwuido

Ook ingeschreven
Hoop wel dat het wat diepgaander is dan deze: https://www.edx.org/course/the-science-of-beer
Blijft nogal oppervlakkig om 'science' of beer te noemen...

EvdBroek

Ook ik heb me ingeschreven, je leert er altijd wat van lijkt me.

sjreggel

Citaat van: GekkeGwuido op 11-02-2020  10:21 uOok ingeschreven
Hoop wel dat het wat diepgaander is dan deze: https://www.edx.org/course/the-science-of-beer
Blijft nogal oppervlakkig om 'science' of beer te noemen...
Dit is die van Wageningen. Die heb ik eens ooit gedaan. Leuk maar redelijk basic en ook op het koop verkoop proces gericht neem ik.me te herinneren.
Die van Leuven lijkt meer diepgang over daadwerkelijk brouwen te hebben.

HansSchwirtz

Citaat van: Brouwton op 07-02-2020  22:40 uOp 24 februari 2020 start een MOOC (Massive Open Online Course) over bierbrouwen van de Katholieke Universiteit Leuven. Er zijn 11 wekelijkse afleveringen en deelname is gratis. Meer hierover vind je via de volgende link: https://www.edx.org/course/beer-the-science-of-brewing
Bedankt voor de tip. Ik heb me ook ingeschreven (zonder certificaat)

HansSchwirtz

Citaat van: HansSchwirtz op 20-02-2020  00:04 uBedankt voor de tip. Ik heb me ook ingeschreven (zonder certificaat)
En je krijgt een aanbieding van 15% korting op je (1e) certificaat als je inschrijft zonder certificaat ;D
Dus als je een certificaat wil, is dit een manier om zo'n EURO 15 te besparen: is weer een leuke hoeveelheid mout en hop!

Zambezi Special

De cursus is begonnen.
Net de eerste intro's en zo bekeken.
 Er is een lijst met experimenten die gedaan gaan worden en aan de ingredienten te zien zijn die best leuk en interessant.
Gaat voor mij niet lukken om ze allemaal te doen in verband met verkrijgbaarheid materialen, maar even goed....
So far so good!

joenedu

Ik heb me ook ingeschreven, ik ga er vanavond eens voor zitten.

McMelloW

Citaat van: Jaap W op 10-02-2020  11:37 uLijkt me wel leuk, maar om een hele cursus in het Engels te doen zie ik niet zitten. :weetniet:
Google translate is je vriend. Met één muisklik naar het Nederlands.  Hier en daar zitten er wat aparte vertaalde woorden tussen, maar over het algemeen gaat het prima. Probeer gewoon een aantal pagina's

Simco

Hier heb ik mij ook voor ingeschreven. Net als die van Wageningen. Ik heb meerdere Edx en Coursera MOOC's gevolgd. Altijd leerzaam.

IONOX

Erg positief verrast. Zit veel tijd en energie in deze cursus en worden ook echt door professionals uitgelegd.

Rinus

Inderdaad de eerste module was met tekst, video en vragen wel goed opgezet, leuk!
Het begin is nog een beetje 'basic' voor de gevorderden onder ons, maar ook weer niet al te gemakkelijk dus ik verwacht dat er wel een snelle opbouw kwa skills gaat komen...

De moeite waard; ik weet nu in ieder geval wat de bijdrage van Antoni van Leeuwenhoek voor onze hobby was  :lessmile:

GekkeGwuido

Praktische vraag:
Weet iemand waar je gewoon gerstekorrels kan verkrijgen voor het mouten-experiment?

lier

Citaat van: GekkeGwuido op 25-02-2020  15:27 uPraktische vraag:
Weet iemand waar je gewoon gerstekorrels kan verkrijgen voor het mouten-experiment?

Bij een boer.

Pieter1954

Gewoon bij je winkel voor brouwbenodigdheden: ongemoute gerst.

sjreggel

Ik heb net een zakje gerst van 500 g bij de Ekoplaza gehaald.
Probeer het eens bij zo'n soort winkel.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.