Hobbybrouwen > Algemene vragen hobbybrouwen

Brew Monk vergistingsvat

(1/17) > >>

Eddiek87:
Wie heeft er ervaring met het Brew Monk vergistingsvat?

IONOX:
Ik heb hem sinds een week of 3, maar moet nog brouwen om er wat meer over te kunnen vertellen. De kwaliteit van het staal is goed. Heb hem wel al schoongemaakt en alles werkt naar behoren (met water dus). Enige wat je echt zal moeten vervangen op termijn zijn de O-ringen, maar daar kun je een lange tijd mee vooruit. Mijn reden om hem te kopen was dat hij in de actie was en ik wilde gist af kunnen tappen, gezien ik het liefst in 1 vat vergist en lager (om ook maar enige vorm van oxidatie te voorkomen). Er past gewoon een PVC slang op het kraantje, dus afvullen kan ook gebeuren. Vraag me wel af hoeveel er in het vat achter zal blijven, gezien het mondstuk voor mijn gevoel nog vrij hoog zit. Alhoewel dit begrijpbaar is als je niet gist aftapt en lagert in 1 vat zoals ik het ga doen. Als hij bevalt na een paar keer brouwen, koop ik een 2e, want ze zijn stapelbaar en zo kan ik experimenten gecontroleerd uitvoeren

Jeltuh:
Is gelijk aan de Klarstein, als je zoekt op dit forum vind je verschillende ervaringen. Met name het dunne aflaatpijpje heeft een work around nodig..

Rinus:
Hetzelfde als de SS Brewtech, maar dan met gistdump valve en iets meer liters, ziet er goed uit zeg.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen, heb nu 2 SSB, wellicht ga ik ze dan vervangen door de Brew Monk...

Overigens de Grainfather fermentor is nog altijd mijn persoonlijke favoriet voor gecontroleerd vergisten...

joenedu:
Ik zit er ook aan te denken deze aan te schaffen, een neef van mij heeft hem ook en is er erg tevreden over. Volg dit op de voet  :brouwen:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie