Nick

Gestart door Nick., 25-01-2020 21:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nick.

Hallo allemaal,

Nick uit Groningen en groot fan van ipa bv. Mooie Nel of Martinus peerd
Eindelijk is het zo ver. Na wat kant en klaar brouwsets te hebben geprobeerd (en geslaagd) nu alles compleet om echt te gaan brouwen. Veel zin in om eigen bier proberen te brouwen. Eerst om een beetje kennis van de Easybrew 30 te krijgen proberen de punk ipa van brewdog na te maken om vervolgens zelf wat te spelen met de ingrediƫnten.
Zal bij mij voornamelijk ipa worden maar af en toe een ander probeerseltje sluit ik ook niet uit

mvg Nick




Nick.

Net nadeel (denk ik) van meerdere soorten brouwen is dat je dan met de vergisting in de klimaatkast zit aangezien je die maar op 1 temp kan zetten en verschillende bieren hebben verschillende temperaturen nodig. Of zie ik dit fout?

Herman

Welkom Nick.

Als je meerdere bieren tegelijk wilt vergisten wel. Maar de temperatuurange van veel gisten toont ook veel overlap, dus daar kan je de gist natuurlijk ook op selecteren.
Als je fan bent van IPA moet je even bedenken of je van cleane gisten houdt (US05) of fruitiger gisten (div. Engelse).

Ik heb slechts ruimte voor 1 bier tegelijk in mijn gistkast, heb jij zo'n grote dat je meerdere bieren tegelijk hierin kwijt kan?

Nick.

Heb nu een koelkast waar 1 in past maar komt deze week een hoge koeler waar ik 3 in zou kwijt kunnen.
Gisten moet ik me echt nog in verdiepen, die kant en klaar setjes zijn leuk maar leer er niet veel van.

joenedu

Hey, brouwer uit Groningen, cool! Veel succes met brouwen.

Nick.


Alexander_H

Welkom!

Je kunt alle recepten van Brewdog downloaden in een pdf, iemand heeft daarvan ook een android app gemaakt.
Als je zoekt op DIY Dog is dat vast te vinden.

Theo Mol

Dat is een goede tip! Ik vond snel een link naar een pdf met een paar honderd recepten, tips voor de huisbrouwer en veel meer.
Mooi leesvoer.

Nick.


Klopt had hem al gevonden en de punk ipa is op zich een prima biertje vandaar dat ik die eerst wil proberen en als dat lukt een beetje spelen met de ingrediƫnten

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.