Dutch Craft Beer Conference 2020

Gestart door Jacques, 23-01-2020 23:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Afgelopen dinsdag werd de Dutch Craft Beer Conference 2020 gehouden in Den Haag. Het was voor de vierde keer dat deze conferentie gehouden werd. Jarenlang groeide de bomen voor de craftbrouwers tot aan de bomen. Daar is nu een kentering in. Het aantal brouwerijen groeit niet meer zo hard meer. De branche moet zich meer bezinnen op de toekomst. De aanwezige brouwers werden meerdere spiegels voorgehouden in de vorm van plenaire lezingen. Daarnaast waren er ook workshops. Die zijn ook voor mij bere-interessant. Veel kennis wordt via deze workshops gedeeld.
Daarnaast is er een beurs van toeleveranciers. Deze beurs wordt steeds groter in omvang. Elke jaar zijn er meer bedrijven die met een stand staan.
Na afloop was er natuurlijk een borrel.

Doordat ik zeer regelmatig allerlei brouwerijen bezoek waren er veel oude bekenden. Het was een mooie dag. De komende tijd zal ik in dit topic verslag doen van workshops die ik bijgewoond heb.
Op die manier kunnen jullie meegenieten. Overigens is deelname aan de conferentie zonder lid te zijn van CRAFT een zeer prijzige aangelegenheid. (€ 235 exclusief BTW...)


Uiteraard heb ik foto's gemaakt. Een aantal daarvan zijn hieronder geplaatst. Maar eerst een filmpje dat in opdracht van de organisatie gemaakt is.





En dan mijn eigen foto's.
























Jacques

Het eerste verslag van een door mij bijgewoonde workshop vind je in het topic
Brewtan B - een middel met meerdere voordelen
Graag in dat topic discussiëren over dit onderwerp.

Jacques

Het tweede verslag heb ik inmiddels ook geplaatst.

Zie het topic Biologische hopteelt in Nederland

Graag in dat topic discussiëren over deze workshop.

Jacques

De discussie die door EBC gestart is naar aanleiding van dit topic is afgesplitst. Zie voor deze discussie het topic Wanneer is een brouwerij Craft?


Jacques

Het derde verslag is geplaatst.

Zie het topic Good basic cleaning and disinfecting, but what comes next (Ik heb de Engelse titel aangehouden van de workshop)

Graag in dat topic discussiëren over deze workshop.

Jacques

Het vierde en meest interessante verslag kun je vanaf nu ook lezen.

Yeast in the world of taste & pleasure - Fermentis geeft interessante informatie


Graag in dat topic discussiëren over deze workshop.

Jacques

In het afgesplitste topic over de vraag wat craft brouwen is heb ik zo juist een tweetal links geplaatst naar gegeven presentaties tijdens de conferentie over dit onderwerp. Zie hier.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.