Hopplanten kopen

Gestart door L.win, 22-01-2020 11:26 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

goom

Citaat van: Lange1985 op 11-02-2020  21:43 uEickelmann, mag alleen niet buiten Duitsland worden geleverd.
Maar volgens mij had er hier ook iemand een plant staan
Klopt
Ik heb ze staan

Neetje

Citaat van: Lange1985 op 11-02-2020  21:43 uEickelmann, mag alleen niet buiten Duitsland worden geleverd.
...

Dacht dat de EU open grenzen had.

Biertje1985

Citaat van: Neetje op 12-02-2020  18:42 uDacht dat de EU open grenzen had.
Tja... Die discussie is niet voor het brouwforum...

Neetje

Citaat van: Biertje1985 op 13-02-2020  12:59 uTja... Die discussie is niet voor het brouwforum...

Klopt, maar de Mandarina Bavaria hop wel.
En daarom vind ik het vreemd dat ze in Nederland geen geld willen/mogen verdienen met als gevolg dat het toch wel verkrijgbaar wordt op andere manier.

EBC

Sommige hopsoorten zijn enkel voor professionele commerciële teelt beschikbaar. De investeringen voor de ontwikkeling van de nieuwe hopsoort moet worden betaald aan de concessiehouder.
De professionele hopboeren die ze aanplanten moeten per plant en per kilo oogst betalen aan de concessiehouder.

Met appels en peren is het niet anders.

Voor privé of hobby zijn deze planten niet beschikbaar.
Heeft niks met EU of grenzen van doen.

Per ongeluk zijn een paar jaar geleden een paar soorten toch verkocht aan particulieren. Met name Mandarina Bavaria en Polaris.

middelaersch

Citaat van: EBC op 13-02-2020  22:18 uVoor privé of hobby zijn deze planten niet beschikbaar.
Heeft niks met EU of grenzen van doen.

Per ongeluk zijn een paar jaar geleden een paar soorten toch verkocht aan particulieren. Met name Mandarina Bavaria en Polaris.

De website van Eickelmann suggereert toch echt wat anders. 'Verfügbarkeit: nur in Deutschland', geen woord over hobby of beroeps.
En als ik dan toch bestel en aangeef dat het naar het buitenland moet: 'Diese Sorte ist leider aufgrund des Sortenrechts außerhalb Deutschlands nicht lieferbar...'.

https://www.eickelmann.de/Hopfen-Shop/de/Aroma-Hopfen/mandarina-bavaria.html

goom

Citaat van: middelaersch op 14-02-2020  00:25 uDe website van Eickelmann suggereert toch echt wat anders. 'Verfügbarkeit: nur in Deutschland', geen woord over hobby of beroeps.
En als ik dan toch bestel en aangeef dat het naar het buitenland moet: 'Diese Sorte ist leider aufgrund des Sortenrechts außerhalb Deutschlands nicht lieferbar...'.

https://www.eickelmann.de/Hopfen-Shop/de/Aroma-Hopfen/mandarina-bavaria.html
Je kunt ze ook bij mij kopen ;-)

Marco Aal

Hallo,

Effe creatief geweest, heb ze besteld en dan bij mijn zus laten bezorgen woont in Duitsland, daar opgehaald.
Gewoon via mijn account besteld alleen leveringsadres gewijzigd.

Gr Marco





 :degroeten:


Marco Aal

Hallo,

Kan ook wel wat stekken?



Gr Marco

Takkie83

Ja hier ook interesse in een hopstekje! Wil het klein houden want ik heb een balkon en ook buren  >:D

Maar een lekker ruikend belletje bij de buren vinden ze vast niet vervelend. Iemand een Tettnanger of ander lekker geurig hopje in de aanbieding? Ik woon in Leiden. Ophalen geen probleem. Krijg je een paar lekkere biertjes van me  :proost: Of als je euro's lekkerder vindt ook prima

middelaersch

Citaat van: Takkie83 op 05-03-2020  16:59 uJa hier ook interesse in een hopstekje! Wil het klein houden want ik heb een balkon en ook buren  >:D

Hopplanten klein houden, dat wordt moeilijk... :biersmile:

Takkie83

Citaat van: middelaersch op 05-03-2020  20:16 uHopplanten klein houden, dat wordt moeilijk... :biersmile:

Ach dan heb ik het in ieder geval geprobeerd  >:D

Tom den Hollander

Ik ben ook op zoek naar stekjes.
Bij voorkeur lekkere aroma hop voor in IPA. (dan hoef ik me ook geen zorgen te maken over de bitterheid)

Omgeving Den Haag, ik pik ze graag op. (Ik reis ook veel naar Tiel op en neer (A12/A2/A15 vv) )

gr. Tom


wh_birra

Ik heb deze week ook vier hopplanten gekocht bij die hop leverancier in België. Maar ben nu op zoek naar hoe deze het beste te planten of te plaatsen (in pot) en hoe te laten klimmen - leiden -groeien.
Er staat zoveel over hop hier op het forum dat ik niet echt een overzicht kan vinden van hoe anderen het hebben groeien.
Ik zit er zelfs over te denken een plekje bij een boer (weiland) of zo te zoeken waar ik de planten in een hoekje van het land mag neerzetten :) 
Hebben jullie wat creatieve oplossingen met foto die je wil delen? Bedankt.

RuudB

Citaat van: wh_birra op 26-03-2020  14:25 uIk heb deze week ook vier hopplanten gekocht bij die hop leverancier in België. Maar ben nu op zoek naar hoe deze het beste te planten of te plaatsen (in pot) en hoe te laten klimmen - leiden -groeien.
Er staat zoveel over hop hier op het forum dat ik niet echt een overzicht kan vinden van hoe anderen het hebben groeien.
Ik zit er zelfs over te denken een plekje bij een boer (weiland) of zo te zoeken waar ik de planten in een hoekje van het land mag neerzetten :) 
Hebben jullie wat creatieve oplossingen met foto die je wil delen? Bedankt.

Je hebt een grote kuip nodig, liefst een 65 liter cementkuip of een grote plantenkuip. Ik gebruik deze plantenkuip:
https://www.voertonnen.nl/kuipen/100-liter-planten-kuip

Op goede potgrond kan je beter ook niet op bezuinigen, ik ben uiteindelijk overgestapt op potgrond met vermiculiet. Dit werkt veel beter dan potgrond zonder vermiculiet qua waterhuishouding. Dit kan je kant en klaar kopen of zelf mengen met potgrond (let op, gebruik geen vermiculite voor kachels, dit spul is giftig):

https://www.makkelijkemoestuin.nl/wiki/systeem-makkelijke-moestuin/aan-de-slag/makkelijke-moestuin-mix

Als klimdraad gebruik ik kokostouw uit de bouwmarkt of tuincentrum. Afhankelijk van je situatie zal je dat op zo'n 6 - 8 meter hoogte moeten  bevestigen, liefst op zo'n manier dat je ook nog kan oogsten.

goom

Ik heb ca 15 rassen in de verkoop staan.

Flyingfloris

Iemand nog wat hopplantjes staan dit jaar? Ik neem er graag twee over. (Omgeving Utrecht)

LAM

Ik wil nog even toevoegen dat ik het erg aanraad om eens een hopplantje van Goom te proberen! Ik heb 2 weken terug twee plantjes gekocht en ze beginnen al aardig op te komen. Hoe het er van de zomer uit ziet is natuurlijk nog een verrassing maar ze zien er nu al top uit. Je krijgt er ook nog eens een goede dosis advies en tips bij! En om eerlijk te zijn vind ik 7 euro voor een 1 jarige plant een hele mooie prijs. Je hoeft niet met zo'n stekje te klooien en een jaar te wachten tot je een mooie sterke plant hebt die een goede oogst oplevert. Je stopt het plantje gewoon in een grote emmer grond, een beetje liefde en een mooie plens water en je kunt oogsten na de zomer!

alstro

Citaat van: goom op 12-02-2020  11:53 uKlopt
Ik heb ze staan

PB versturen lukt helaas (nog) niet. Maar heb je dit jaar nog planten te koop?

brouwerwaldonk

Hier kan je Fuggles en Cascade gratis krijgen. Hier is in Ekeren ten noorden van Antwerpen. Via een pb geef ik het adres.

Dit is de Fuggles begin augustus


En deze is Cascade einde augustus

goom


Takkie83

Zijn er mensen die Cascade stekjes hebben in de omgeving Zuid-Holland?

LAM

Ik heb vorig jaar stekjes gemaakt en daar gezonde plantjes mee gekweekt. Het gaat om Cascade. Ik wil die plantjes hier evt verkopen voor € 7,50. Het is in de regio Nijmegen/Tiel Ik maak hier geen winst op, er gaat een hoop tijd, werk, grond en mest in zitten.

Ze staan op marktplaats:
https://link.marktplaats.nl/m1816020661?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons_seller

Als dit tegen de richtlijnen is hoor ik dat graag en kan deze post verwijderd worden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.