Hopplanten kopen

Gestart door L.win, 22-01-2020 11:26 u

Vorige topic - Volgende topic

L.win

Vanaf april ga ik eigen hopplanten zetten (6 a10 stuks). Ik kan plantjes kopen voor 10 euro per stuk. Komen uit Engeland.
Vanuit Duitsland kan ik ze tussen de 5 en 7 euro kopen.
Heeft hier iemand tips waar ik het beste en niet zo achterlijk duur goede hopstekjes kan kopen?

GekkeGwuido

Citaat van: L.win op 22-01-2020  11:26 uVanaf april ga ik eigen hopplanten zetten( 6 a10 stuks). Ik kan plantjes kopen voor 10 euro per stuk. Komen uit Engeland.
Vanuit Duitsland kan ik ze tussen de 5 en 7 euro kopen.
Heeft hier iemand tips waar ik het beste en niet zo achterlijk duur goede hopstekjes kan kopen?
Ik volg, ook interesse voor eens aan een aantal eigen hopplanten aan te schaffen en op te kweken.

Kiekeboe

Lange1985

Als alles uit begint te lopen kun je er links en rechts bij hobbybrouwers wel scoren voor een biertje. En anders Eickelmann uit Duitsland  :biersmile:

Martijn0172

Contact forumlid Goom eens

joenedu

Ik heb een Cascade in de tuin staan, die kan ik wel stekken eventueel.

goom

Ik heb ca 15 rassen te koop staan
Ze staan nu in de winterstand.

hansHalberstadt

Citaat van: Kiekeboe op 22-01-2020  11:38 uhttps://www.tuincentrum.nl/humulus-lupulus?sqr=hop&;

Aromahop, bitterhop, ras?

Pieter1954

Citaat van: hansHalberstadt op 22-01-2020  12:40 uAromahop, bitterhop, ras?

Niet doen! Een kennis had zoiets gekocht. Bleek een mannetje te zijn. Ras onbekend.

Pieter1954

Citaat van: goom op 22-01-2020  12:39 uIk heb ca 15 rassen te koop staan
Welke rassen en welke prijs?

L.win

Citaat van: goom op 22-01-2020  12:39 uIk heb ca 15 rassen te koop staan

Beste Goom,
Wat voor soorten heeft u staan?
Wat mogen ze kosten?
Wanneer kunnen ze afgehaald/geleverd worden?

Ik hoor ZEER graag van u!
Gr
Elwin

Pieter1954

Hier nog een zeer interessante leverancier: https://www.hoppecruyt.be/nl/hopplanten-1
Ik ben hier afgelopen zomer geweest (vlakbij Westvleteren). Erg leuke ontmoeting en zeer leerzaam.
Op dat moment kon ik geen (bewortelde) stekken kopen. Zij beginnen pas met leveren vanaf 1 november zodat ze zeker weten dat de planten 100% goed zijn en aanslaan.
De prijzen zijn interessant maar de verzendkosten niet, zeker niet voor een of twee planten. Ligt niet aan hun maar aan de Belgische post. Toch verkopen zij het meeste aan Nederlanders.
Er zijn vast wel ervaringsdeskundigen te vinden op dit forum.

Appiehappie

Citaat van: Lange1985 op 22-01-2020  12:05 uAls alles uit begint te lopen kun je er links en rechts bij hobbybrouwers wel scoren voor een biertje. En anders Eickelmann uit Duitsland  :biersmile:

Zoals Lange1985 al zei... Heel veel forumleden kweken zelf hop die zij voor een biertje of wat van de hand doen. In maart/april komt de hop op en in mei/juni zijn de 1e stekken beschikbaar. Kijk op onderstaande lijst voor de forumleden, soorten en locaties.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1FP54eCrCkiHVMwSVfdAefskEBNapBqiBuKoZ0YmSRYI/edit#gid=1778129421

Ik heb zelf al wat hopplanten op die manier geruild voor eigen gebrouwen biertjes.  :proost:

Biertje1985

Vandaag even zitten kijken bij Eickelmann.
Kennelijk kan je door licenties sommige hopplanten niet naar Nederland laten verzenden.

Rinus

Citaat van: Pieter1954 op 22-01-2020  16:03 uHier nog een zeer interessante leverancier: https://www.hoppecruyt.be/nl/hopplanten-1
Ik ben hier afgelopen zomer geweest (vlakbij Westvleteren). Erg leuke ontmoeting en zeer leerzaam.
Op dat moment kon ik geen (bewortelde) stekken kopen. Zij beginnen pas met leveren vanaf 1 november zodat ze zeker weten dat de planten 100% goed zijn en aanslaan.
De prijzen zijn interessant maar de verzendkosten niet, zeker niet voor een of twee planten. Ligt niet aan hun maar aan de Belgische post. Toch verkopen zij het meeste aan Nederlanders.
Er zijn vast wel ervaringsdeskundigen te vinden op dit forum.
Ik ben daar ook geweest in november, ik heb de plantjes zien staan, volop keus en voorraad en goed geholpen door een aardige dame.
Als je toch naar Westvleteren "moet" om je voorraad bij te werken kan je net zo goed daar wat plantjes ophalen.

middelaersch

Citaat van: Biertje1985 op 22-01-2020  18:37 uVandaag even zitten kijken bij Eickelmann.
Kennelijk kan je door licenties sommige hopplanten niet naar NL laten verzenden.

Ik heb ook plantjes gekocht bij Eickelmann. Goede ervaring mee.
Sommige rassen mogen ze inderdaad niet naar het buitenland versturen.

Sjaak_Deventer

Citaat van: middelaersch op 22-01-2020  22:13 uIk heb ook plantjes gekocht bij Eickelmann. Goede ervaring mee.
Sommige rassen mogen ze inderdaad niet naar het buitenland versturen.

Via een adresje in Duitsland heb ik dit ras wel opgestuurd gekregen. Hiervan komen in april / mei wel weer stekken :)

goom

Citaat van: Sjaak_Deventer op 23-01-2020  08:36 uVia een adresje in Duitsland heb ik dit ras wel opgestuurd gekregen. Hiervan komen in april / mei wel weer stekken :)
Die stekken heb ik al ;-)

goom

Citaat van: L.win op 22-01-2020  15:52 uBeste Goom,
Wat voor soorten heeft u staan?
Wat mogen ze kosten?
Wanneer kunnen ze afgehaald/geleverd worden?

Ik hoor ZEER graag van u!
Gr
Elwin
Stuur maar een pm dan bericht ik je

Prijs alle rassen 7 euro per plant bij ophalen (versturen per post doe ik niet meer)
Alleen de green bullet kost 15 euro per plant

Ik zit tussen Rotterdam en Gouda in.
Evt kan ik afspreken in Utrecht bij het centraal station (waar ik elke dag ben vanwege mijn werk)

De beschikbaarheid van de planten hangt af van het weer.
Ik hoop eind maart te kunnen leveren. Maar alleen op voorwaarde dat ik zeker weet dat de planten goed zijn. Anders moet je iets langer wachten.

GekkeGwuido

Citaat van: goom op 23-01-2020  13:42 uIk zit tussen Rotterdam en Gouda in.
Evt kan ik afspreken in utrecht bij het centraal station (waar ik elke dag ben vanwege mijn werk)
Pff, jammer dat wordt vanuit Belgisch limburg alweer een ietwat ver...

Biertje1985

Even een korte vraag algemeen, is dit de juiste tijd om hop planten te kopen en te planten?
Ik heb wel een paar Cascade planten die vorig jaar een heel goede opbrengst hadden, maar ik ben echt een beginner met hop.

goom

Citaat van: Biertje1985 op 24-01-2020  13:14 uEven een korte vraag algemeen, is dit de juiste tijd om hop planten te kopen en te planten?
Ik heb wel een paar Cascade planten die vorig jaar een heel goede opbrengst hadden, maar ik ben echt een beginner met hop.

Cascade kan je laten staan, komen vanzelf wel op.
Nieuwe planten kopen en in de grondzetten kan vanaf medio maart.

Mascleta

Citaat van: goom op 23-01-2020  13:42 uStuur maar een pm dan bericht ik je

Prijs alle rassen 7 euro per plant bij ophalen (versturen per post doe ik niet meer)
Alleen de green bullet kost 15 euro per plant

Ik zit tussen Rotterdam en Gouda in.
Evt kan ik afspreken in Utrecht bij het centraal station (waar ik elke dag ben vanwege mijn werk)

De beschikbaarheid van de planten hangt af van het weer.
Ik hoop eind maart te kunnen leveren. Maar alleen op voorwaarde dat ik zeker weet dat de planten goed zijn. Anders moet je iets langer wachten.

Dit klinkt wel goed. Ik heb ook wel interesse. Ik stuur je een PM.

Biertje1985

Citaat van: goom op 25-01-2020  12:26 uCascade kan je laten staan, komen vanzelf wel op.
Nieuwe planten kopen en in de grondzetten kan vanaf medio maart.
Bedankt, nu nog op zoek naar Mandarina Bavaria plant, iemand een suggestie?

Lange1985

Citaat van: Biertje1985 op 11-02-2020  20:24 uBedankt, nu nog op zoek naar Mandarina Bavaria plant, iemand een suggestie?
Eickelmann, mag alleen niet buiten Duitsland worden geleverd.
Maar volgens mij had er hier ook iemand een plant staan.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.