Vraag over het vervangen printplaat Bulldog brewer

Gestart door jpt, 21-01-2020 21:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jpt

Misschien heeft een van jullie advies over het volgende?

Het temperatuurknopje van mijn Bulldog beerbrewer is kapot gegaan. Na overleg met de TD in Engeland, besloten ze me een nieuw plaatje op te sturen.
Dat leek ook wel nodig, de printplaat was namelijk aardig gecorrodeerd.

Echter, na vervanging van mijn plaatje uit 2016 voor een uit 2018, werken de toetsen wel, maar start het programma niet. Bijvoorbeeld, je stelt de temperatuur in op 100 C en de waarde blijft knipperen, geen actie. 
Wat denken jullie, een probleem met het firmware of iets anders? De printplaatjes zien er nagenoeg hetzelfde uit, met hier en daar een nieuwere condensator.

De oude printplaat werkt nog wel met functies voor Wattage en Timer, alleen de temperatuur hapert. Er is geen sluiting geweest.

hansHalberstadt

Ik zou nog even contact opnemen met de afzender en je probleem uitlegge. Het kan zijn dat het misschien printplaatje zijn met niet de goede softwareversie ontwikkelexemplaar oid. Even navragen waar ze het printplaatje precies vandaan hebben. Misschien was het er een uit een voorraadkast met oude versies. Is de temperatuursensor goed aangesloten met de connector?

jpt

Citaat van: hansHalberstadt op 21-01-2020  21:51 uIk zou nog even contact opnemen met de afzender en je probleem uitlegge. Het kan zijn dat het misschien printplaatje zijn met niet de goede softwareversie ontwikkelexemplaar oid. Even navragen waar ze het printplaatje precies vandaan hebben. Misschien was het er een uit een voorraadkast met oude versies. Is de temperatuursensor goed aangesloten met de connector?
Je vermoeden is ook de mijne. De aansluiting kan maar op één manier. Het is een vrij eenvoudig systeem.
Bedankt voor het meedenken, ik ga ze mailen en hou jullie op de hoogte.

Voor de liefhebber, de pics.
De Bulldog, zonder cover.


Boven, het kapotte plaatje, onder de nieuwe


Partno. mijn-BJT20160830 CZ9484 (De kapotte)
Partno. AJP-PJT-20181106 
De baantjes op de achterkant van de printplaat zijn identiek. De chips ook (TM1628).

hansHalberstadt

TM1628 is een LED display driver. Die wordt als het goed is aangestuurd door een microcontroller. die moet dus ook nog ergens zitten en daar zit dan waarschijnlijk het probleem.

jpt

Dat verklaart waarom het andere chippie geen informatie heeft. Ik denk niet dat je zelf met een debugger een firmware kan uploaden. Er zit een soort kaarsvet over de pootjes.

hansHalberstadt

Citaat van: jpt op 21-01-2020  23:38 uEr zit een soort kaarsvet over de pootjes.
Bedoel je een zwart kloddertje plastic? Dat is de manier om chips zonder omhulling te plaatsen. De chip gelijk op de print, bonddraadjes naar de koperbanen en dan kloddertje plastic erover.


jpt

Citaat van: hansHalberstadt op 21-01-2020  23:47 uBedoel je een zwart kloddertje plastic? dat is de manier om chips zonder omhulling te plaatsen. De chip gelijk op de print, bonddraadjes naar de koperbanen en dan kloddertje plastic erover.

Nee joh, het is echt Chinese kwaliteit haha.


jpt

Na wat over en weer mailcontact, heb ik de instructies gekregen voor het nieuwere model. Het blijkt inderdaad om een nieuwe firmware te gaan, met een enigzins irritante bediening, gekopieerd van Speidel. Je kan nu de maischstappen in max 4 trapjes instellen.

Voor wie het ooit nodig mocht hebben:


backuplink:
https://ibb.co/4SQFGTB

De kosten voor een printplaatje, waren net voor de Brexit € 17,63 inclusief verzending.  Contact: contactz@hambletonbard.com

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.