Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Groepsaankoop walsenmolen  (gelezen 19913 keer)

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
  • Land: nl
  • Brood is graan wat geen bier mocht worden!
Re: Groepsaankoop walsenmolen
« Reactie #50 Gepost op: 07-09-2020 17:53 u »
Ik zie net dat er meer gegadigden zijn?

Kan wel vragen of het meer mag, denk het wel. Maar of de prijs zakt? Geen idee.
Mooi om te horen dat er meer positieve ervaring is met de online winkel, tegenwoordig weet je maar nooit.

Ik wil het wel niet te groot maken en een einddatum bepalen anders haken mensen af en betalen ze.
Ben geen bank en wil het snel afhandelen...

NB de andere 3 wals molen uit Duitsland via Ali kost 78 euro ook voor 5 stuks, 18 euro verzending naar NL
dan tel je daar nog de verzending naar 4 adressen bij op? Stuk duurdeer dus. EN er is geen ervaring met die wals...

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Laikea

• Vol lid
  • Brouwerij Viander
« Reactie #51 Gepost op: 07-09-2020 18:02 u »
Ik denk dat het om minimaal 5 stuks gaat. Dus hoe meer hoe beter voor hem.
Je kan het niet bij hem afhalen. Ik woon een paar honderd meter van MEGA Direct af, maar ik moest het ook via internet bestellen. Ik hoefde geen verzendkosten te betalen en hij bracht het bij me thuis.
Nee, enkel BTW + handlingskosten van de vervoerder. Vanaf 150 euro moet je invoerrechten + BTW + handlingskosten  betalen.

Ah my bad. Dankje voor de correcte versie!

Offline guidomarree

• Junior lid
  • **
  • Land: be
  • Eentje is geentje
« Reactie #52 Gepost op: 07-09-2020 18:44 u »
Ik zie net dat er meer gegadigden zijn?

Kan wel vragen of het meer mag, denk het wel. Maar of de prijs zakt? Geen idee.
Mooi om te horen dat er meer positieve ervaring is met de online winkel, tegenwoordig weet je maar nooit.

Ik wil het wel niet te groot maken en een einddatum bepalen anders haken mensen af en betalen ze.
Ben geen bank en wil het snel afhandelen...

NB de andere 3 wals molen uit Duitsland via Ali kost 78 euro ook voor 5 stuks, 18 euro verzending naar NL
dan tel je daar nog de verzending naar 4 adressen bij op? Stuk duurdeer dus. EN er is geen ervaring met die wals...
Dan mag je mij er ook bij inrekenen. Laat maar via pb weten waar ik moet storten.

Offline Lange1985

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #53 Gepost op: 07-09-2020 20:15 u »
Doe mij er dan ook maar eentje, schijvenmolen deed moeilijk vandaag.... volgens mij wilde get universum wat zeggen  :nut:
Ik PB je ff

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
« Reactie #54 Gepost op: 07-09-2020 20:33 u »
Kijk nog meer enthousiasme

Ik heb even gevraagd of ee nog meer korting is boven 5.
Tsja wie niet vraagt wie niet...

Zo niet dan is de prijs gelijk. Ophalen bij mij mag uiteraard, delen we de verzending of je betaalt met zelfgebrouwen bier :) (de verzendkosten dan)

We zijn compleet! 5 zijn zeker, ik probeer voor meer. dus 6 tm 9 zijn reserve bestellingen
Ik wacht even af met PM versturen als ik weet wat het gaat kosten, even geduld

de geïnteresseerden (bijgewerkt tot 7-sept-2020 20:36)
  • heyudude
  • MartijnZ01
  • jazon1963
  • bier van Mars
  • laikea
  • guidomarree
  • Lange1985
  • reserve
  • reserve

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #55 Gepost op: 07-09-2020 22:50 u »
Nee, enkel BTW + handlingskosten van de vervoerder. Vanaf 150 euro moet je invoerrechten + BTW + handlingskosten  betalen.

Zie https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/moet-ik-betalen-voor-de-invoer-van-mijn-pakket
en
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/hoeveel-betaal-ik-de-douane-als-ik-iets-koop-bij-buitenlandse-webshop

Het bedrag van € 150 geldt per pakket. 5 molens kosten meer dan € 150 + verzendkosten...

Offline guidomarree

• Junior lid
  • **
  • Eentje is geentje
« Reactie #56 Gepost op: 07-09-2020 23:50 u »
Kijk nog meer enthousiasme

Ik heb even gevraagd of ee nog meer korting is boven 5.
Tsja wie niet vraagt wie niet...

Zo niet dan is de prijs gelijk. Ophalen bij mij mag uiteraard, delen we de verzending of je betaalt met zelfgebrouwen bier :) (de verzendkosten dan)

We zijn compleet! 5 zijn zeker, ik probeer voor meer. dus 6 tm 9 zijn reserve bestellingen
Ik wacht even af met PM versturen als ik weet wat het gaat kosten, even geduld

de geïnteresseerden (bijgewerkt tot 7-sept-2020 20:36)
  • heyudude
  • MartijnZ01
  • jazon1963
  • bier van Mars
  • laikea
  • guidomarree
  • Lange1985
  • reserve
  • reserve
Waar kan ik het dan bij jou ophalen? En is misschien nog niet zo een slecht idee. Ik weet niet of er anderen bij elkaar in de buurt wonen.

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
« Reactie #57 Gepost op: 08-09-2020 00:34 u »
Waar kan ik het dan bij jou ophalen? En is misschien nog niet zo een slecht idee. Ik weet niet of er anderen bij elkaar in de buurt wonen.

Zeker kan dat.
Ik woon in Noord Limburg, Details in PM als ik zover ben met alle info.
Als ik straks maar weet  Wat hoeveel waar naartoe moet dan komt het goed.
Verzending gaat dus via de winkel.
Ik wil wel geen 5-8 molens voorschieten, zoals je kunt begrijpen. Ik heb nog geen antwoordt vd winkel. Zodra hij zich meldt krijgen de deelnemers een PM en stop ik met verzamelen van gegadigden...

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #58 Gepost op: 08-09-2020 01:28 u »
Zeker kan dat.
Ik woon in Noord Limburg, Details in PM als ik zover ben met alle info.
als ik straks maar weet  Wat hoeveel waar naartoe moet dan komt het goed.
Verzending gaat dus via de winkel.
Ik wil wel geen 5-8 molens voorschieten, zoals je kunt begrijpen. Ik heb nog geen antwoordt vd winkel. Zodra hij zich meldt krijgen de deelnemers een PM en stop ik met verzamelen van gegadigden...

Beste Heydude. Je zit hier nog maar pas. Wie zegt dat jij wel te vertrouwen bent? Dat is de andere kant van de medalle. Ik bestel liever bij een vertrouwd adres, zoals daar zijn de Brouwstore, Brouwland etc.
Okay, ik betaal misschien wat meer. Maar in deze crisis gun ik het hen meer dan de 1 of andere luche firma die ik niet ken.

Offline JoepH

• Senior lid
  • Maasland Thuisbrouwers Genootschap
« Reactie #59 Gepost op: 08-09-2020 03:27 u »
Hé Dude heeft pas 10 berichten op dit forum. Hij/zij gebruikt dit forum voor verkoop. Kan goed een internet oplichter zijn. Dergelijke nepperij neemt hand over hand toe. Wie beschermt de aankoop??

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
« Reactie #60 Gepost op: 08-09-2020 06:52 u »
Hé Dude heeft pas 10 berichten op dit forum. Hij/zij gebruikt dit forum voor verkoop. Kan goed een internet oplichter zijn. Dergelijke nepperij neemt hand over hand toe. Wie beschermt de aankoop??

Pff nou zeg ik snap het... maar dank voor het vertrouwen... :(

Zal eerst 291 berichten posten, dan een actie doen? Ben ik dan geen oplichter in spe?
Snap niet waar de grens ligt. Ik heb al eerder gezegd, maakt me niet uit wie het regelt.
Verder, als een deelnemer niet betaald dan is dat een investering ook ik loop risico......

Ik ken trouwens een paar leden hier uit het verleden. Dus met dat oplichten zal het wel meevallen ;)
Het is aan de deelnemers hoe we verder gaan...

Offline martijnZ01

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Groepsaankoop walsenmolen
« Reactie #61 Gepost op: 08-09-2020 06:56 u »
Erg jammer van de bovenstaande opmerkingen, een beetje vertrouwen in de medemens.

Zeker als iemand zijn best doet voor een andere en zichzelf voor een leuke korting.

De vorige die de molens heeft ingekocht had 15 berichten op dit forum. Niet heel erg spannend.

Heyudude goed bezig ik wacht een pb rustig af.

Offline JanDeGraaff

• Super lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
« Reactie #62 Gepost op: 08-09-2020 08:56 u »
Sorry – deze post kan verwijderd worden. Ik doe niet mee met de inkoopactie dus heb ik mij ook helemaal niet te bemoeien met de discussie daaromtrent.
Mijn excuses!!!

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
« Reactie #63 Gepost op: 08-09-2020 09:13 u »
Sorry – deze post kan verwijderd worden. Ik doe niet mee met de inkoopactie dus heb ik mij ook helemaal niet te bemoeien met de discussie daaromtrent.
Mijn excuses!!!

Mag wel Jan: jij hebt inmddels mijn naam / email etc... :) ach ja ik wacht rustig af. Maar prima zo :0
Goede bedoelingen hebben tijd nodig en in deze tijd van internet oplichting is waakzaamheid nummer 1.  :police:

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #64 Gepost op: 08-09-2020 16:24 u »
Beste Heydude. Je zit hier nog maar pas. Wie zegt dat jij wel te vertrouwen bent? Dat is de andere kant van de medalle. Ik bestel liever bij een vertrouwd adres, zoals daar zijn de Brouwstore, Brouwland etc.
Okay, ik betaal misschien wat meer. Maar in deze crisis gun ik het hen meer dan de 1 of andere luche firma die ik niet ken.

Erg jammer van de bovenstaande opmerkingen, een beetje vertrouwen in de medemens.

Zeker als iemand zijn best doet voor een andere en zichzelf voor een leuke korting.

De vorige die de molens heeft ingekocht had 15 berichten op dit forum. Niet heel erg spannend.

Heyudude goed bezig ik wacht een pb rustig af.

Mee eens met Nartijn.
Wie is te vertrouwen en wie niet? Ik ga er vanuit dat als iemand een gezamenlijk inkoop op zijn hals haalt, hij dat niet doet om op te lichten (met mogelijke strafvervolging) maar om zelf goedkoper uit te zijn en om anderen te helpen.

Iedereen kan zelf een afweging maken of hij met een gezamenlijk inkoopactie meedoet.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #65 Gepost op: 08-09-2020 17:24 u »
Maar in deze crisis gun ik het hen meer dan de 1 of andere luche firma die ik niet ken.
Het is geen luche firma. Ik heb er 3 jaar geleden ook mijn schrootmolen gekocht. En in deze crisis kan je beter aan je eigen portemonnee denken. ;)

Offline middelaersch

• Super lid
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
« Reactie #66 Gepost op: 08-09-2020 17:42 u »
Aan de goede bedoelingen van Heydude twijfel ik niet.

Maar wat me wel een beetje verbaast: in sommige draadjes beklagen we ons erover dat onze lokale leveranciers in NL en BE een (volgens sommigen) te beperkt aanbod hebben. En aan de andere kant doen we alle mogelijke moeite om onze spullen voor een paar Eurootjes minder god mag het weten waar vandaan te halen.

Dan vraag ik me ik af wat we nou eigenlijk willen. Onze lokale leveranciers kunnen alleen een ruim aanbod bieden als ze een redelijke omzet maken.

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
« Reactie #67 Gepost op: 08-09-2020 17:45 u »
Dank voor de toevoegingen. Einde discussie wat mij betreft over dit deel.
Edit:  begrijp de reacties over kortingen, voordeeltjes etc. Maar ik wil dit liever buiten deze draad houden aub. Ik wil best meepraten in een van de andere draadjes over koetjes en kalfjes bv

Terug naar de kern! Ik heb berichten gestuurd en een email naar de webshop.
Ik denk dat ze druk zijn, geen reactie. Zodra ik weet welke korting we krijgen dan krijgen jullie PM.
En daar staat mijn email adres in etc. Met de afhandeling.

Als iedereen dan meedoet meldt ik hier weer.

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
« Reactie #68 Gepost op: 08-09-2020 19:01 u »
Helaas de prijs blijft gelijk.

Ga straks de lijst maken in Excel en de PMs versturen met betaallink.

Screenshot communicatie, helderheid en openheid ;)
https://ibb.co/NFvCDt2

PMs zijn verstuurd met de details en de vraag of men meedoet, 7 deelnemers incl mij.
Meer bestel ik niet doel vd korting is bereikt.

Nb aub je forumnaam vermelden. Vergeten in de Pb
De inschrijving loopt tot er minimaal 5 zijn en tot en met vrijdag.Dan stopt de actie en start het bestelproces

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
« Reactie #69 Gepost op: 09-09-2020 06:54 u »
We hebben 3 deelnemers. Er stonden er 7 op de lijst.
We willen zeker de 5 halen, dus wat mij betreft kunnen er anderen zich aanmelden mochten de andere 4 afhaken dan kan de actie doorgaan met het vereiste minimum aantal.
Meld je hier of in Pm, je krijgt een bevestiging en een email adres van mij.

Vrijdag is de streefdatum einde actie. Betalen, bestellen en leveren. Alles rond volgende week.

Goedemorgen ☀️

Offline jazon1963

• Junior lid
  • **
  • Hydrateren kun je leren..!!
« Reactie #70 Gepost op: 09-09-2020 06:58 u »
HeyUdude, ik wilde ook graag meedoen, ik weet niet of je me bij de drie rekent of bij de afgevallen 4...!
Jaap

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
« Reactie #71 Gepost op: 09-09-2020 08:23 u »
HeyUdude, ik wilde ook graag meedoen, ik weet niet of je me bij de drie rekent of bij de afgevallen 4...!
Jaap

Natuurlijk doe je mee. heb een PM verstUurd als het goed is, kan zijn dat ik een typefout maakte.
Ik check even. En dan zijn we met 4. Ik stuur later de betaal link en meer info die ene raak ik wel kwijt hier of op MP mocht nummer 5 zich niet melden voor vrijdag.

Edit: mijn fout... zie PM

De deelnemers die ik benaderd heb: van 3 nog geen reactie.
https://ibb.co/9nzzdJx

Offline Laikea

• Vol lid
  • Brouwerij Viander
« Reactie #72 Gepost op: 09-09-2020 08:42 u »
Natuurlijk doe je mee. heb een PM verstUurd als het goed is, kan zijn dat ik een typefout maakte.
Ik check even. En dan zijn we met 4. Ik stuur later de betaal link en meer info die ene raak ik wel kwijt hier of op MP mocht nummer 5 zich niet melden voor vrijdag.

Edit: mijn fout... zie PM

De deelnemers die ik benaderd heb: van 3 nog geen reactie.
https://ibb.co/9nzzdJx

Ah klopt, ik had het gisteren druk. Zal je zo even een mail sturen  :biersmile:

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
« Reactie #73 Gepost op: 09-09-2020 08:51 u »
Ah klopt, ik had het gisteren druk. Zal je zo even een mail sturen  :biersmile:

Tijd genoeg tot vrijdag... geen probleem En geen druk. Iedereen moet de kans krijgen zoals beloofd.

Dan zijn we nu aan 5, YES!

Van de site: garantie en 14 dagen bedenktijd:

Een hoge kwaliteit graanmolen ook wel genoemd crusher of schrootmolen.  vervaardigd  met RVS of  stalen  geribbelde walsen en aluminium body en  trechter. De walsen zijn verstelbaar aan beide uiteinden van de spleet.  U hoeft enkel de blauwe beschermfolie van het aluminium te verwijderen en de trechter in elkaar te zetten met de bijgeleverde schroeven. U kunt de molen op een ondergrond   monteren om de molen zo
boven een emmer te plaatsen.

U bent nu klaar om mout te malen  (schroten)  voor uw zelf gebrouwen bier

De RVS hebben een 12 TPI ribbel.
De opening tussen de walsen is verstelbaar van ongeveer  0,051 - 0,1 inch (0.1 - 2,50 mm)

• Afmetingen : 76 x 150 x 50mm
• Walsen : ø 28 x 127mm
• Handel: 200mm
• met 2 aluminium satven
• De trechter inhoud is ca. 3,2 kg
Gratis voellermaatje om de spleet nouwkeurig af te stellen.

Bedenktijd: 14 dagen
Garantie periode: 1 jaar

Offline guidomarree

• Junior lid
  • **
  • Eentje is geentje
« Reactie #74 Gepost op: 09-09-2020 10:56 u »
Bij deze ook een mail gestuurd met de bevestiging  ;)

Tags: