Groepsaankoop walsenmolen

Gestart door AlexR, 19-01-2020 20:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AlexR

Zo, bestelling is geplaatst & betaald. Ze verzenden binnen 1 dag na betaling, dus dat zal morgen worden.

Heuvinger brouwerij

Gisteren stond de doos op tafel.
Vandaag begonnen met de montage.
Geweldig!
Bedankt!

Weer een stap verder!

Zambezi Special

Die van mij wordt vanmiddag opgehaald :)

Heuvinger brouwerij

Afgelopen week zin en tijd gevonden om een vaste opstelling van de bewuste walsenmolen te maken.
Had meer mee te maken dat de spullen van Ali binnen waren.



in eerste instantie had ik de motor met opgebouwde vertragingskast op de molenas gemonteerd.
De motor draait 80 rpm, echter het koppel was niet groot genoeg om mout te schroten.
De specs van de motor bekeken, toen kwam ik er achter dat ik een te kleine adapter heb, nl 12 V, 3 A en de motor kan 6 A vragen.
Gelukkig had ik nog een vertraging liggen van 1 : 3,97.
Met ca. 21 rpm schroot de molen wel.



Nog even nadenken hoe ik de vertragingskast vast zet.
Vandaag de eerste keer gebrouwen met mout welke geschroot is in de walsenmolen ipv van met de schijvenmolen, het sg was 10 punten meer dan verwacht.

Heyudude

Ik zie de advertentie nog steeds staan, zelfde prijs 60,50 per 5 en 5,75 verzending.

Als er nog 4 geïnteresseerden zijn doe ik mee.
Wie het regelt? Maakt me niet uit.

martijnZ01

Ik heb hier ook wel belang bij.
volgens mij zijn we dan nog opzoek naar 3 geïnteresseerden.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jan de Graaff

Welke link is dat dan? Want als ik de link uit de eerste post gebruik krijg een foutmelding van Marktplaats..
Zou je de juiste link kunnen posten voor mij?
Alvast bedankt!


Heyudude

Klopt. Zelfde artikel andere advertentie.

Aha nog 3 medekopers nodig ;)
  • heyudude
  • martijnz01

Heb de aanbieder net gevraagd of er nog voldoende op voorraad zijn in NL, die dingen komen denk ik uit China en dat duurt lang

jazon1963

Ik heb ook wel interesse, als ze in NL nog op voorraad zijn...


koffie


Lange1985

De prijs is ongeveer gelijk aan die van de bekende chinese webreus, eventueel voordeel zou dan dus op verzendkosten uit china naar NL zijn. Ik heb er opzich wel oren naar maar dit lijkt een dropshipper die zelf groot heeft ingekocht en wil doorverkopen.

martijnZ01

Citaat van: koffie op 06-09-2020  14:27 uKlopt je prijs wel? Ik kom uit op € 59,12


Ja als je verzending vanuit Tsjechië selecteert kom jij uit op € 46,20
Volgens mij weet ik wel waar het verschil
In prijs vandaan komt, deze heeft geen rvs rollen. En een in elkaar geklikte trechter.

Mijn voorkeur gaat nog uit naar een groepsaankoop van de Nederlandse leverancier.

Heyudude

Net bericht gehad, voldoende voorraad.
En dit is het type molen wat hier op het forum goed beviel vandaar de keuze voor de leverancier.
Garantie regeling is ook van toepassing conform Nederalndse wet en retour zenden binnen x dagen kan ook nog Want het is koop op afstand.

Per adres 5,75 verzending, naar 1 adres uiteraard niet.
Dus 60,50 en 5,75

de geïnteresseerden tot nu toe (bijgewerkt tot 6-sept-2020 17:58:
  • heyudude
  • MartijnZ01
  • jazon1963
  • bier van Mars
  • wie? Dit is de laatste plek

Het liefst zou betalen en adressen uitwisselen door 4 naar 1 persoon, dan bestellen die die persoon het eenvoudigste zijn. Voorschieten niet nodig. Levering zal binnen een paar dagen gebeuren, zal ik zo nog vragen.
Uiteraard kunnen we verzendkosten sparen door te kijken of adressen bij elkaar liggen, maar dat is net 2 pils in het café ;)

bier van Mars

Als het nog kan, doe ik ook graag mee.

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


Laikea

Wat zijn de ervaringen met deze molen?

Heyudude

Citaat van: Laikea op 07-09-2020  12:19 uWat zijn de ervaringen met deze molen?

Zie (gecopieerd uit een eerdere post in dit topic):
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,40246.0.html

 joenedu en CeesM zijn tevreden over deze walsenmolen.

 Nieuwe ervaringsberichten welkom!

Laikea


Heyudude

We zijn compleet!

De geïnteresseerden (bijgewerkt tot 7-sept-2020 13:47:
  • heyudude
  • MartijnZ01
  • jazon1963
  • bier van Mars
  • laikea

Ik zal vanavond na het werk jullie een PM sturen met de details en uitleg.

guidomarree

O nee, spijtig, ik had iets sneller op het forum moeten komen. Had ook wel interesse.
Is het bij afname van 5 stuks of van 5 stuks of meer?  :weetniet:

Anders misschien toch die van ali eens proberen. Zijn er daar ervaringen over? Vooral dan het belang van de rvs rollen of niet?

Edit: Ik ga rondkijken op marktplaats, tot dan doe ik het wel met mijn schijvenmolen  [emoji28] Mocht het toch mogelijk zijn om een 6e te verkrijgen voor die prijs, mag je mij wel contacteren. Ik zou deze zelfs kunnen ophalen indien ze effectief vanuit Zevenbergen verkopen.

Laikea

Citaat van: guidomarree op 07-09-2020  15:54 uO nee, spijtig, ik had iets sneller op het forum moeten komen. Had ook wel interesse.
Is het bij afname van 5 stuks of van 5 stuks of meer?  :weetniet:

Anders misschien toch die van ali eens proberen. Zijn er daar ervaringen over? Vooral dan het belang van de rvs rollen of niet?

Wees er wel op bedacht dat als je van Ali iets besteld boven de 22 euro je invoerrechten moet betalen! Kan een aardig duur grapje worden dan.

guidomarree

Citaat van: Laikea op 07-09-2020  16:03 uWees er wel op bedacht dat als je van Ali iets besteld boven de 22 euro je invoerrechten moet betalen! Kan een aardig duur grapje worden dan.

Ja, dat kan, maar ik heb ook al gezien dat sommigen een magazijn in Tsjechië hebben. Dus zou vandaar kunnen verzonden worden.

Jan de Graaff

Citaat van: guidomarree op 07-09-2020  16:13 uJa, dat kan, maar ik heb ook al gezien dat sommigen een magazijn in Tsjechië hebben. Dus zou vandaar kunnen verzonden worden.
Deze zag ik laatst bij Ali. Iets duurder dan die van Marktplaats maar wel RVS & aluminium en drie rollen ipv. twee. En verstuurd uit Tsjechië of Duitsland.

CeesM

Citaat van: guidomarree op 07-09-2020  15:54 uO nee, spijtig, ik had iets sneller op het forum moeten komen. Had ook wel interesse.
Is het bij afname van 5 stuks of van 5 stuks of meer?  :weetniet:

Anders misschien toch die van ali eens proberen. Zijn er daar ervaringen over? Vooral dan het belang van de rvs rollen of niet?

Edit: Ik ga rondkijken op marktplaats, tot dan doe ik het wel met mijn schijvenmolen  ::) Mocht het toch mogelijk zijn om een 6e te verkrijgen voor die prijs, mag je mij wel contacteren. Ik zou deze zelfs kunnen ophalen indien ze effectief vanuit Zevenbergen verkopen.

Ik denk dat het om minimaal 5 stuks gaat. Dus hoe meer hoe beter voor hem.
Je kan het niet bij hem afhalen. Ik woon een paar honderd meter van MEGA Direct af, maar ik moest het ook via internet bestellen. Ik hoefde geen verzendkosten te betalen en hij bracht het bij me thuis.

Citaat van: Laikea op 07-09-2020  16:03 uWees er wel op bedacht dat als je van Ali iets besteld boven de 22 euro je invoerrechten moet betalen! Kan een aardig duur grapje worden dan
Nee, enkel BTW + handlingskosten van de vervoerder. Vanaf 150 euro moet je invoerrechten + BTW + handlingskosten  betalen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.