Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Mijn Ispindel is gezonken  (gelezen 4877 keer)

Offline Scorpionrose

• Super lid
  • Land: nl
Re: Mijn Ispindel is gezonken
« Reactie #50 Gepost op: 07-04-2021 22:13 u »
Verwarrend, want ik lees toch echt:
Can I use the Float in brews under pressure?
The Float will still function when brewing under pressure at 1 bar or 15 psi. Please keep in mind that spunding valves can influence the measurements.

Het is voor je eigen risico om het te doen.
Als hij toch zinkt door onder druk te vergisten en je hebt een brewbrain float dan kan de fabriekant je wijzen op de beschrijving dat hij IP67 is.

Hij zal het best doen met 1 Bar druk tot hij zinkt. Hij zal het bij elke druk doen zelfs tot hij zinkt.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Satch Brewing

• Boven 10 berichten
  • *
  • Stay in touch with the Dutch
« Reactie #51 Gepost op: 07-04-2021 22:38 u »
Het is voor je eigen risico om het te doen.
Als hij toch zinkt door onder druk te vergisten en je hebt een brewbrain float dan kan de fabriekant je wijzen op de beschrijving dat hij IP67 is.

Hij zal het best doen met 1 Bar druk tot hij zinkt. Hij zal het bij elke druk doen zelfs tot hij zinkt.

Hmm... Ik ga ze eens bellen hierover hoe dat nou zit.

Offline ExPeteriment

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #52 Gepost op: 07-04-2021 23:11 u »
Misschien beter een houder maken voor in het asperge potje en daar dan de ispindel in fixeren, anders is het volgens mij niet echt stabiel qua kalibratie?
Overigens zijn de dekseltjes van zo'n potje van blik, dus mag niet beschadigd zijn neem ik aan?!

Of toch zoals ik eerder voorstelde  een langwerpige ballon oid om de ispindle heen doen; na gebruik weggooien. Volgens mij hoef je dan ook niet opnieuw te kalibreren (maar ook daar heb ik nog geen ervaring mee).
Dat kun je met een verzwaarde petling zonder elektronica op dichtheid testen. Ik zit ook aan teflontape op het schroefdraad te denken, of in zijn geheel vacuum sealen. Voorlopig gebruik ik bij onder druk sg verloop volgen weging met loadcel.

Tags: