Hobbybrouwen > Apparatuur

Mijn Ispindel is gezonken

(1/15) > >>

@:
Tijdens de laatste vergsting was ik na enige tijd de logging van mijn Ispindel kwijt.
Ik dacht dat de batterij leeg was, dus ik heb er verder weinig aandacht aan besteed. Maar afgelopen week, tijdens het bottelen kwam ik hem tegen. Onder in het vat, helemaal vol bier. Dat was dus de reden dat hij uit de logging was verdwenen. :huilen:

Dit was de eerste keer dat ik langere tijd onder druk heb gelagerd. Ik heb dan ook het idee dat dat de oorzaak van het zinken van de Ispindel is geweest.
Ik heb het vergistingsvat onder druk gezet. De Ispindel heeft daardoor een onderdruk t.o.v. de druk in het vat. Ik gok dat daardoor op den duur bier de spindel in is gesijpeld. Klinkt dat logisch? Heeft iemand anders al eens langere tijd onder druk gelagerd met een spindel in het vat en een betere ervaring daar mee dan ik?

Grtz,
@.

Scorpionrose:
Als je uitgaat van IP67 dan is het 30 minuten op max 1 meter diepte oftewel 0,1 bar

middelaersch:

--- Citaat van: @ op 16-01-2020  21:08 u ---Ik heb het vergistingsvat onder druk gezet. De Ispindel heeft daardoor een onderdruk t.o.v. de druk in het vat. Ik gok dat daardoor op den duur bier de spindel in is gesijpeld. Klinkt dat logisch?

--- Einde van citaat ---

Dat klinkt wel logisch ja. Ik weet niet wat de druk was? Als je weet wat de IP code van de iSpindel is, dan kun je hier opzoeken waar hij wel en niet tegen zou moeten kunnen:

https://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code

Op die pagina hebben ze het steeds over diepte, jij zult waarschijnlijk in bar werken. 10 meter diepte komt overeen met ongeveer één bar.

Jacques:
Het niet volledig afsluiten van een iSpindel, of in mijn geval een BrewBrain Float, is een risico.
Net als het niet goed schoonmaken van een dergelijk apparaat...

Naar mijn idee zou er een andere wijze van afsluiten dan alleen met een schroefdeksel voor de hand liggen. Ik denk daarbij aan bijvoorbeeld een goed afsluitende kap.

hansHalberstadt:

--- Citaat van: Jacques op 16-01-2020  23:29 u ---Het niet volledig afsluiten van een iSpindel, of in mijn geval een BrewBrain Float, is een risico.
Net als het niet goed schoonmaken van een dergelijk apparaat...

Naar mijn idee zou er een andere wijze van afsluiten dan alleen met een schroefdeksel voor de hand liggen. Ik denk daarbij aan bijvoorbeeld een goed afsluitende kap.

--- Einde van citaat ---
Een dopje van een frisdrankfles sluit ook volledig af tot 3 BAR of meer. Staat er in de handleiding dat het ding niet tegen vergisten onder druk kan? Zo niet, gewoon aanspraak maken op de garantie, immers vergisten onder druk is algemeen toegepast. 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie