Even voorstellen: Dennis

Gestart door DennisSpanjer, 14-01-2020 12:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DennisSpanjer

Hallo Allemaal,

Ik ben Dennis, 26 jaar, afkomstig uit Hengelo, Overijssel. Al jaren speciaalbierliefhebber en verschillende grote brouwerijen bezocht. Na een half jaar rondgelopen te hebben met het idee om zelf een biertje te brouwen, maar eens zo'n starterspack aangeschaft, en een 10 liter pan bij de IKEA.

Het was een starterspack voor een IPA, toch een van mijn favoriete bierstijlen. Wel gelijk een pakket waar ook mout bij zat. Tijdens het brouwen van dit bier ging er natuurlijk van alles mis. Dit bier was dan ook niet erg lekker, en eerder een slap moutaftreksel met veel te veel hop.

Na de mislukking van dit eerste brouwsel besloot ik zelf mout en hop te kopen, en hiervan wederom een IPA te brouwen. Deze keer geleerd van mijn fouten en dit bier was ook niet verkeerd. Uiteraard nog wel verbetering mogelijk, maar zeker niet verkeerd. Nu ik met succes een biertje heb gebrouwen besloot ik een dubbel te brouwen in mijn 10 liter pan. Deze staat momenteel te rijpen.

Na 3 brouwsels van om en nabij 4 liter, heb ik nu een 30 literpan, wortkoeler, en filterkuip aangeschaft, want je bent al snel 4 uur bezig met het brouwproces vanaf het schroten tot het vergisten. Terwijl dit even lang, misschien iets langer is bij 30 liter.
Langzamerhand heb ik via marktplaats mijn installatie bijna voor elkaar, en hoop hierin veel lekkere bieren te brouwen.

tdp

Welkom op het forum Dennis, weer een Tukker erbij ;).
De smaak al goed te pakken zo te lezen, en van dingen die misgaan leer je het meest!

Groeten vanuit Rossum,
Teun

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.