Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Dennis  (gelezen 165 keer)

Offline DennisSpanjer

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Dennis
« Gepost op: 14-01-2020 12:29 u »
Hallo Allemaal,

Ik ben Dennis, 26 jaar, afkomstig uit Hengelo, Overijssel. Al jaren speciaalbierliefhebber en verschillende grote brouwerijen bezocht. Na een half jaar rondgelopen te hebben met het idee om zelf een biertje te brouwen, maar eens zo'n starterspack aangeschaft, en een 10 liter pan bij de IKEA.

Het was een starterspack voor een IPA, toch een van mijn favoriete bierstijlen. Wel gelijk een pakket waar ook mout bij zat. Tijdens het brouwen van dit bier ging er natuurlijk van alles mis. Dit bier was dan ook niet erg lekker, en eerder een slap moutaftreksel met veel te veel hop.

Na de mislukking van dit eerste brouwsel besloot ik zelf mout en hop te kopen, en hiervan wederom een IPA te brouwen. Deze keer geleerd van mijn fouten en dit bier was ook niet verkeerd. Uiteraard nog wel verbetering mogelijk, maar zeker niet verkeerd. Nu ik met succes een biertje heb gebrouwen besloot ik een dubbel te brouwen in mijn 10 liter pan. Deze staat momenteel te rijpen.

Na 3 brouwsels van om en nabij 4 liter, heb ik nu een 30 literpan, wortkoeler, en filterkuip aangeschaft, want je bent al snel 4 uur bezig met het brouwproces vanaf het schroten tot het vergisten. Terwijl dit even lang, misschien iets langer is bij 30 liter.
Langzamerhand heb ik via marktplaats mijn installatie bijna voor elkaar, en hoop hierin veel lekkere bieren te brouwen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Even voorstellen: Dennis
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2020 13:31 u »
Welkom op het forum Dennis, weer een Tukker erbij ;).
De smaak al goed te pakken zo te lezen, en van dingen die misgaan leer je het meest!

Groeten vanuit Rossum,
Teun

Tags: