Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Promashbestanden uitlezen via server?  (gelezen 4313 keer)

Offline Eduard

• Super lid
  • Land: no
  • Norbrygg - de Noorse hobbybrouwvereniging
Promashbestanden uitlezen via server?
« Gepost op: 17-03-2006 10:21 u »
Hoi! Binnenkort gaat onze brouwvereniging verhuizen en het plan bestaat om ProMash wat intensiever te gaan gebruiken. Nu willen we graag de boel een beetje automatiseren en ik vraag me af of het mogelijk is om de 'inventory'-bestanden op een eenvoudige manier door een webserver uit te lezen vallen zodat je via het internet kan zien hoeveel hop, gist, mout er van elke soort nog aanwezig is? Het zal niet nodig zijn om gegevens weg te schrijven in deze bestanden via het net, de mogelijkheid tot uitlezen volstaat.

Heeft iemand anders toevallig een MALT.DAT bestand bij de hand wat ik hier ter plekke even kan doorworstelen?

Groeten vanuit zonnig Oslo

Eduard

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adrie

• Super lid
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Re: Promashbestanden uitlezen via server?
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2006 10:30 u »
k stuur het je toe per mail.

Offline Eduard

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2006 10:31 u »
Da's mooi, ik wacht in spanning af :)

Offline Eduard

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2006 10:38 u »
Ik zie't al, dat bestand valt niet zomaar simpel uit te lezen... Waarschijnlijk moeten we dan een aparte database opzetten die via het internet te bereiken is. Bedankt alsnog voor je snelle hulp, A3!

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2006 11:03 u »
OKe...dit is dus een leuke voor het nog te maken Open Source Programma...Databestanden uitlezen via internet....
Ik zal dit bijzetten in de lijst van gewenste functie's....Is natuulijk mooi als je op die manier verenigingswijs van zo'n pakket kunt profiteren...

Groeten en gezondheid
Oscar

Offline Eduard

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2006 11:08 u »
Onze brouwerij + vereniging gaat verhuizen naar een plek die voor mij op een uur fietsafstand ligt (i.p.v. de huidige 20 minuten), dan is het wel fijn om te weten hoeveel grondstoffen er voorradig zijn om op voorhand een recept bij te zoeken. Ik moest wellicht eens in de php-materie duiken om zoiets op te zetten. Hopelijk wordt't wat :-)

Mocht er ooit iets bruikbaars van mijn hand komen, zal ik het hier mededelen.

Offline Frank

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen, een heerlijke hobby!
« Reactie #6 Gepost op: 25-03-2006 20:49 u »
Ik zie't al, dat bestand valt niet zomaar simpel uit te lezen... Waarschijnlijk moeten we dan een aparte database opzetten die via het internet te bereiken is. Bedankt alsnog voor je snelle hulp, A3!

Ik heb met de disassembler promash.exe eens bekeken en het is niet super moeilijk weggeschreven (max 999 records van 521bytes met "wb+" ) maar ook niet zo dat ik 123 een oplossing schrijf !

Kan je de reverse engineered source wel sturen, als je van die puzzel houdt dat is.

Tags: