Stopcontactventilator ALDI

Gestart door jaapz, 13-01-2020 15:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaapz

Heeft iemand ervaring met dit soort apparaten: https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/vanaf-woensdag-08-01/stopcontact-ventilator-8977.article.html

Vroeg me af of het misschien een handig apparaatje zou kunnen zijn om een warmtekast mee te kunnen maken. Bijvoorbeeld in combinatie met iets als een inkbird. Werkt denk ik alleen als hij zijn setting onthoud als hij van het stroom af gaat.

ExPeteriment

Citaat van: jaapz op 13-01-2020  15:06 uHeeft iemand ervaring met dit soort apparaten: https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/vanaf-woensdag-08-01/stopcontact-ventilator-8977.article.html

Vroeg me af of het misschien een handig apparaatje zou kunnen zijn om een warmtekast mee te kunnen maken. Bijvoorbeeld in combinatie met iets als een inkbird. Werkt denk ik alleen als hij zijn setting onthoud als hij van het stroom af gaat.
Ik heb er geen ervaring mee, maar hoeveel Watt is die? Ik verwacht dat hij uit veiligheid inderdaad setting verliest na uitschakelen, zodat hij niet op onverwacht moment iets gaat doen. Ik ben ook bang dat hij een maximale duur heeft van aan staan.

DoubleW

Wattage is meestal 400 W, timer continue 24 uur instelbaar per uur. Bij uitschakeling stroom reset temp en tijd.
Voor een warmte kast beveel ik liever een draad systeem aan. Of een oude elektrische deken (kringloop) die kun je koppelen aan een stc. Goedkoper en veiliger.

middelaersch

400 Watt lijkt me teveel. Ik heb zo'n buisje van 60 watt, en dat is meer dan genoeg.

Verder vermoed ik net als expeteriment inderdaad ook als zo'n ding van de spanning af is geweest dat hij niet meer aan gaat als de spanning weer terugkomt (Inkbird uit en weer aan).

Enos

400 Watt lijkt mij veel te veel.
En het schakelen via een intbird o.i.d lijkt me niet verstandig buiten het idee dat hij de setting niet onthoud.
Als het op temperatuur  is dan schakelt de intbird hem uit, ook de ventilator van het apparaat. Dus wordt hij niet nagekoeld en zal de levensduur zeer kort zijn denk ik.


jaapz

Bedankt voor de reacties allemaal.

Leek me wel leuk speelgoed gezien het maar 14 euro kost, maar denk inderdaad dat ik die centjes ergens anders in ga steken, zal wel niet al te geweldig werken voor een warmtekast.

400 Watt lijkt me trouwens sterk voor zo'n klein dingetje, denk eerder 40 Watt (maar staat niet vermeld helaas).

Vlisbier

Wil je 230v in koelkast aanbrengen.
Nooit doen levensgevaarlijk

Anton

Citaat van: Vlisbier op 14-01-2020  17:17 uWil je 230v in koelkast aanbrengen.
Nooit doen levensgevaarlijk
Hoezo levensgevaarlijk?
Als e.e.a. goed geïsoleerd is hoeft het niet gevaarlijk te zijn. Hoeveel brouwers onder ons hebben een warmtelamp in de koelkast?

Vlisbier

Citaat van: Anton op 14-01-2020  17:33 uHoezo levensgevaarlijk?
Als e.e.a. goed geïsoleerd is hoeft het niet gevaarlijk te zijn. Hoeveel brouwers onder ons hebben een warmtelamp in de koelkast?

Het is een verwarming voor in een stopcontact.
230 en vocht.
Nooit doen

Koen S

Citaat van: Vlisbier op 14-01-2020  18:08 uHet is een verwarming voor in een stopcontact.
230 en vocht.
Nooit doen
Zolang je stopcontact zich buiten je koelkast bevindt, is er toch niets aan de hand?  🤔

Vlisbier

Citaat van: Koen S op 14-01-2020  22:22 uZolang je stopcontact zich buiten je koelkast bevindt, is er toch niets aan de hand?  [emoji848]

Ga je de schuur verwarmen dan

Koen S

Citaat van: Vlisbier op 14-01-2020  22:27 uGa je de schuur verwarmen dan
Waterdicht verlengsnoer.

Arjen1969

Op zich snap ik inderdaad wel dat je dit als een mooi systeem ziet om een gistkast te verwarmen. Wat googelen levert echter op dat dit best potente verwarmertjes zijn, 500 Watt vermogen. Lijkt me wat veel voor een gistkast, denk dat je kast dan constant staat te regelen op koelen of verwarmen.

Hier een link naar soortgelijk apparaat inclusief technische details:

https://nl.trotec.com/shop/stopcontact-verwarming-tfc-1-e-1410000640.html?gclid=Cj0KCQiAjfvwBRCkARIsAIqSWlP7F4JIRUdjg1Turblt3p6XYVbnr0MnErWMXeF-p6COagvPVjWk9jIaAivaEALw_wcB

ExPeteriment

Citaat van: Vlisbier op 14-01-2020  17:17 uWil je 230v in koelkast aanbrengen.
Nooit doen levensgevaarlijk
Helemaal eens, stopcontacten hou ik buiten koelkast.

jaapz

Citaat van: Arjen1969 op 15-01-2020  18:10 uOp zich snap ik inderdaad wel dat je dit als een mooi systeem ziet om een gistkast te verwarmen. Wat googelen levert echter op dat dit best potente verwarmertjes zijn, 500 Watt vermogen. Lijkt me wat veel voor een gistkast, denk dat je kast dan constant staat te regelen op koelen of verwarmen.

Hier een link naar soortgelijk apparaat inclusief technische details:

https://nl.trotec.com/shop/stopcontact-verwarming-tfc-1-e-1410000640.html?gclid=Cj0KCQiAjfvwBRCkARIsAIqSWlP7F4JIRUdjg1Turblt3p6XYVbnr0MnErWMXeF-p6COagvPVjWk9jIaAivaEALw_wcB

Sjonge, 500 Watt! Dat is echt veels te veel, had ik ook niet verwacht van zo'n klein apparaatje! Mijn kastverwarmer van 60 Watt is eigenlijk al flink overgedimensioneerd voor mijn omgebouwde koelkast.

jaapz

Citaat van: Vlisbier op 14-01-2020  17:17 uWil je 230v in koelkast aanbrengen.
Nooit doen levensgevaarlijk

De warmtekast die ik voor ogen had zal geen koeling nodig hebben en wilde ik eigenlijk maken van wat triplex en isolatiemateriaal. Wil er mijn kveik batches in vergisten rond 40 ºC, dus zelfs in de zomer zal deze waarschijnlijk geen koeling nodig hebben. Idee was om dan ook een beetje lucht af te voeren (kost wel wat energie), maar ik merk dat ook in mijn huidige omgebouwde koelkast het vochtpercentage best hoog wordt tijdens de vergisting (lucht is flink bedompt als je de deur open doet). Eigenlijk gewoon een ruimteregelingetje die rekening houdt met temperatuur en vochtpercentage. Overdreven? Ja. Leuk om te maken? Zeker.

Maar zal hiervoor met een kastverwarmer van rond de 60 Watt zoals ik die nu heb waarschijnlijk zat genoeg hebben, als deze 500 Watt is dan is dat schromelijk overdreven natuurlijk.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.