Flowmeter

Gestart door Hai, 13-01-2020 14:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hai

Ik ben op zoek naar CO2 flowmeter, iemand een tip waar ik deze niet al te duur kan kopen.

Het doel is om het bier met een bruisteen te verzadiging.

Wil het dus haarfijn kunnen instellen.

Nick H.

Citaat van: Hai op 13-01-2020  14:37 uIk ben op zoek naar CO2 flowmeter, iemand een tip waar ik deze niet al te duur kan kopen.

Het doel is om het bier met een bruisteen te verzadiging.

Wil het dus haarfijn kunnen instellen.

Bedoel je een sensor met een of ander uitgangssignaal? Of een compleet instrument met regelfunctie?

Hai

Citaat van: Nick H. op 14-01-2020  14:01 uBedoel je een sensor met een of ander uitgangssignaal? Of een compleet instrument met regelfunctie?
Een compleet instrument met een regelfunctie, dus ik wil vanaf de CO2 fles de afgifte CO2 kunnen regelen.


EBC

Een weegschaal?

Ik begrijp niet goed wat je bereiken wil.
Druk en temperatuur doen alles. En een tweetraps reduceer.

En hoeveel zit er al in het bier. En hoeveel komt daar nog bij na verloop van tijd?

 :weetniet:

Hai

Citaat van: EBC op 14-01-2020  16:35 uEen weegschaal?

Ik begrijp niet goed wat je bereiken wil.
Druk en temperatuur doen alles. En een tweetraps reduceer.

En hoeveel zit er al in het bier. En hoeveel komt daar nog bij na verloop van tijd?

 :weetniet:
Ik heb een grote tank het verzadigen gaat te langzaam, ik wil dus werveling hebben om CO2 sneller op te laten nemen.
 Alleen met kopdruk duurt het een week.  Met belletje door een bruissteen gaat het veel sneller.

seed7

Je stelt je kopduruk in iets lager dan het doel.
Je voegt CO2 toe via een fijne bruissteen met een druk die iets boven je doel ligt.
Je voegt CO2 toe met een flow zodanig dat alle belletjes op weg naar boven oplossen
Zodra je ziet dat de kopdruk langzaam gaat oplopen is je bier verzadigd, want het CO2 lost niet op. De toevoer valt vanzelf stil, want verzadigd.
Flowmeting met een rotameter en een goede drukmeter voor de kopdruk. De nauwkeurigheid van de rotameter is niet zo belangrijk, een plexiglasi Ali-ding doet het. Kwestie van bereik kiezen
Zoek op het probrewer forum, daar is het meermaals exact beschreven.

Ingo

Hai

Citaat van: seed7 op 16-01-2020  07:40 uJe stelt je kopduruk in iets lager dan het doel.
Je voegt CO2 toe via een fijne bruissteen met een druk die iets boven je doel ligt.
Je voegt CO2 toe met een flow zodanig dat alle belletjes op weg naar boven oplossen
Zodra je ziet dat de kopdruk langzaam gaat oplopen is je bier verzadigd, want het CO2 lost niet op. De toevoer valt vanzelf stil, want verzadigd.
Flowmeting met een rotameter en een goede drukmeter voor de kopdruk. De nauwkeurigheid van de rotameter is niet zo belangrijk, een plexiglasi Ali-ding doet het. Kwestie van bereik kiezen
Zoek op het probrewer forum, daar is het meermaals exact beschreven.

Ingo
Helder, bedank voor tip, ik ga eens kijken op probrewer forum.

hansHalberstadt


Hai


hansHalberstadt

Lijkt me om een klepje mee te bedienen die de CO2 flow aanzet of blokkeert.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.