Snotje's Weizen (zonder snotjes)

Gestart door Snotje, 13-04-2019 11:43 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

WB-06 is een zeer matige weizen gist. Gist veel te ver door en maakt geen banaan aan. Ben zelf erg fan van de mangrove jacks M20, dat is nog eens een weizen gist!
Een weizen valt of staat met de gist. Veel andere smaken zitten er niet in.

Snotje

Citaat van: MO op 30-05-2019  00:28 uWB-06 is een zeer matige weizen gist. Gist veel te ver door en maakt geen banaan aan. Ben zelf erg fan van de mangrove jacks M20, dat is nog eens een weizen gist!
Een weizen valt of staat met de gist. Veel andere smaken zitten er niet in.

Ik vind die WB-06 niet slecht maar ik ga die mangrove zeker proberen bedankt voor de tip! Ik ben wel echt into Weizen dus dat komt goed :)

Erwinaalders

Citaat van: JoepH op 13-04-2019  17:05 uHé Snotje,
In BrouwHulp vanaf de tweede maischstap kun je beter "direct verwarmen" kiezen. Op manier blijft je beslagdikte in je recept overal hetzelfde. Alleen bij de eerste stap infusie laten staan.
Je beslagdikte verandert niet of anders marginaal.

Thanks voor deze tip, snapte er al niks van!  :groots:

hobbybob

Citaat van: MO op 30-05-2019  00:28 uWB-06 is een zeer matige weizen gist. Gist veel te ver door en maakt geen banaan aan. Ben zelf erg fan van de mangrove jacks M20, dat is nog eens een weizen gist!
Een weizen valt of staat met de gist. Veel andere smaken zitten er niet in.
Beetje laat maar de Gozdawa Bavarian Wheat is ook een heerlijke banaan op 25 graden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.