Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hopvraag- Fruitwitbier  (gelezen 390 keer)

Offline Noosting

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hopvraag- Fruitwitbier
« Gepost op: 27-12-2019 08:55 u »
Goedemorgen,

Zo'n 5 weken geleden het fruitwitbier gebrouwen uit het boek van Adrie Otte.
Het recept gaf aan om Saaz te gebruiken.

Ik vond hier een apart luchtje aan zitten maar goed, we houden ons aan het recept.

Afgelopen week een kölsch gebrouwen met crystal als vervanger voor de Hallertau die niet meer leverbaar was, en wat rook deze lekker!

Gisteren het fruitwitbier wederom geproefd en is op zich goed gelukt. Mooie schuimkraag.  Smaak van frambozen komt subtiel door. Echter proef ik een nasmaak van de Saaz, wat we niet echt als prettig ervaren.

Nu wil ik het recept graag nog een keer brouwen en dan met een hop die een wat lekkerdere nasmaak geeft.

Heeft iemand suggesties?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwerij de 12 Stuyvers
    • Brouwerij de 12 Stuyvers
Re: Hopvraag- Fruitwitbier
« Reactie #1 Gepost op: 27-12-2019 10:24 u »
Magnum? Geeft een wat zachtere bitterheid wat wel hierbij past

Offline GekkeGwuido

• Junior lid
  • **
  • Land: be
  • There are no points for second place!
    • Brouwerij "VanneSmied"
Re: Hopvraag- Fruitwitbier
« Reactie #2 Gepost op: 27-12-2019 15:16 u »
Ik heb gewoon de Hallertau Hersbrucker  gebruikt
Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,40170.msg608873.html#msg608873 voor mijn recept...

Tags: