Lallemand servocymes gistvoeding

Gestart door lorenz, 14-12-2019 11:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lorenz

Hallo brouwers,

Ik wil voor de eerste keer werken met de gist van Wyeast (Belgian Abbey ll) en wil voor mijn wort van 20 liter een giststarter maken van 2 liter. Om dat goed te doen wil ik bij de starter gistvoeding toevoegen. De enigste gistvoeding die ik kon kopen was de servomyces van lallemand (Brouwland artikel 0506204).
Nu lees ik op de site dat je 1 gram moet toevoegen per 100 liter wort en 2 gram per 100 liter bij de gist kweek. 
Voor mijn 20 liter wort heb ik dus, bij gist kweek, 0.4 gram nodig.  Ik zou dit toevoegen aan het wort van mijn starter 10 minuten voor einde koken.
Doe ik dit correct of zijn er mensen met andere ervaringen met de servomyces van lallemand?
Ter info: de starter maak ik op een magneetroerder.

seed7

Ja. Servomyces bevat zink, een klein beetje is goed voor gist, teveel is slecht.

Ingo

Jacques

Je kunt ook Wyeast Nutrient Blend gebruiken. Ook dat is een complexe gistvoeding die heel geschikt is voor de opkweek van gist.
Daarvan hoor je 1 gram per 10 liter wort te gebruiken, dat doseert veel makkelijker.

https://www.braumarkt.com/Wyeast-yeast-nutrient-blend-1-02-oz

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.