Ontwikkeling brewbuddy?

Gestart door ppuk, 12-12-2019 22:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ppuk

Weet iemand of er binnenkort een nieuwere brewbuddy versie gereleased wordt? Kan nu namelijk mijn maischschema's onder linux niet aanpassen en da's wel onhandig...Moet ik weer oude libraries voor BrouwHulp onder ubuntu 19.3 installeren en da's ook weer zo zonde...

middelaersch

Als ik op github kijk lijkt er niet veel meer te gebeuren:

https://github.com/BrewBuddyOrg/BrewBuddy/tree/development/Source

Ik denk dat je nog even op de oude versie bent aangewezen...


Oscar

Citaat van: middelaersch op 13-12-2019  00:53 uAls ik op github kijk lijkt er niet veel meer te gebeuren:

Wederom een doodgebloed project... :huilen:

thezewery


ppuk

Wat ontzettend jammer...

middelaersch

Citaat van: ppuk op 12-12-2019  22:51 uWeet iemand of er binnenkort een nieuwere brewbuddy versie gereleased wordt? Kan nu namelijk mijn maischschema's onder linux niet aanpassen en da's wel onhandig...Moet ik weer oude libraries voor BrouwHulp onder ubuntu 19.3 installeren en da's ook weer zo zonde...

Ik draai BrouwHulp onder Windows, eerst Windows 7 en nu 10. Ik heb geen problemen met maischschema's aanpassen.
Kun je de Windows versie niet draaien met Wine, of geeft dat ook problemen?

@

Citaat van: ppuk op 12-12-2019  22:51 uMoet ik weer oude libraries voor BrouwHulp onder ubuntu 19.3 installeren en da's ook weer zo zonde...

Ik draai BrouwHulp 5.3.5.2 al jaren onder Arch Linux. Da's een roling release en dus heb ik altijd de nieuwste versies van lib's op mijn machine staan. Ik heb geen enkel probleem met maischschema's.
Welke libraries moet je onder Ubuntu downgraden op BrouwHulp aan de gang te krijgen?

ppuk

D'r zijn onder ubuntu voor BrouwHulp een aantal dependencies voor libs die tegenwoordig niet meer in de nieuwe repositories zitten. Heb daar voor dit forum ooit een package voor gemaakt maar heel kort erna verscheen een release van brewbuddy met geüpdate dependencies en leek het niet meer nodig.

Als je van een oude Ubuntu/mint installatie een distro upgrade doet heb je deze libs ook want die blijven na een update gewoon netjes geïnstalleerd staan omdat een package (BrouwHulp) deze nog nodig heeft. Maar in de tussentijd bieden de nieuwe repos van de nieuwe distro versie deze libs niet meer aan en gaat het met een totaal verse installatie niet meer werken.

ppuk

Hier staat die post waar ik het over heb. Zal binnenkort ff kijken of ik die libjes opnieuw kan verzamelen. Dan ga ik dus weer terug naar BrouwHulp ipv brewbuddy. Wel jammer.

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,24383.msg578121.html#msg578121

Oscar

Citaat van: ppuk op 13-12-2019  22:55 uDan ga ik dus weer terug naar BrouwHulp ipv brewbuddy. Wel jammer.

Maar het project Brewbuddy is al reeds doodgebloed?  :huilen:

middelaersch

Citaat van: Oscar op 13-12-2019  22:59 uMaar het project Brewbuddy is al reeds doodgebloed?  :huilen:

Zie github: Latest commit369d60bon Dec 26, 2018.
Maar er bestaat ook nog zoiets als reïncarnatie  :pcboos:

Oscar

Citaat van: middelaersch op 13-12-2019  23:12 uZie github: Latest commit369d60bon Dec 26, 2018.

Tsja het begin was ook al niet meteen van het niveau warvaan je dacht dat het een succes zou worden.... ::)  en dat wordt op deze manier bevestigd.. Programeren en ontwikkelen kost serieus veel tijd, dat moet je niet onderschatten...als je wist hoeveel tijd in in  BrouwVisie heb gestoken om het goed werkend te krijgen...en dat heb je daarna het onderhoud... ook dat moet je niet onderschatten... ;) :nut:

EBC

Lekker zelf verder programmeren?

Anders promash onder wine, werkt perfect. Wat wil je nog?

middelaersch

BrouwHulp werkt voor mij ook prima.
Doet tot nog toe alles wat ik nodig heb.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.