Probleem met invullen gegevens brouwerij BrouwHulp

Gestart door Frenky, 08-12-2019 18:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frenky



Kom er via de manual niet helemaal uit..

Ik heb 2x 50 liter fustenwaarvan de 1 bovenzijde is open geslepen.  waarvan ik 1 als maisch  en de adere als kookketel wil gaan gebruiken. het filteren zal gaan gebeuren door een bazooka filter met stijgbuis om over te hevelen.
Volume maischkuip. Is dat de 50 liter van de fust?
Hoogte en gewicht kan ik meten/wegen neem ik aan? Maischwater? Verschilt dat niet per te brouwen brouwsel? Omdat ik in deze setup nog nooit gebouwen heb kan ik nog geen gemiddeld brouwzaal redement hebben. Maar kun je die . als je die gegevens wel hebt na een aantel keer brouwen binnen BrouwHulp berekenen? Dan de kook volume? Die verandert ook toch?
Neem aan dat je de brouwerij maar 1 keer invult toch?


Neetje

Ik heb 2x 50 liter fusten waarvan de 1 bovenzijde is open geslepen. Waarvan ik 1 als maisch  en de adere als kookketel wil gaan gebruiken. Het filteren zal gaan gebeuren door een bazooka filter met stijgbuis om over te hevelen.

Volume maischkuip. Is dat de 50 liter van de fust?
  Wegen en corrigeren met temperatuur water.
  Hoogte kan je meten. Omdat de wanden niet geheel vlak zijn, zit er een afwijking in de waarde die BrouwHulp geeft.

Maischwater? Verschilt dat niet per te brouwen brouwsel?
  Hoeft niet. Je kan ook bijsturen door meer/minder stort en spoelwater.

Omdat ik in deze setup nog nooit gebouwen heb kan ik nog geen gemiddeld brouwzaalrendement hebben. Maar kun je die als je die gegevens wel hebt na een aantel keer brouwen binnen BrouwHulp berekenen?
  Beginnen op 75 en daarna bijsturen als BrouwHulp met jou meting een afwijking geeft. BrouwHulp berekent dan elk recept voor je.

Dan de kook volume? Die verandert ook toch?
  Kookvolume wel maar volume kookketel niet. Daarom de hoogte om het volume te controleren/in te vullen.

Neem aan dat je de brouwerij maar 1 keer invult toch?
  Na enkele keren brouwen en enkele keren wijzigen hoef je niets meer te wijzigen tenzij je veranderingen aanbrengt in je equipement of werkwijze. Als je bv iedere keer met hetzelfde vermogen kookt, blijft de verdamping gelijk. Bij een langere of kortere kooktijd berekent BrouwHulp het aantal liters.
Heb je meerdere brouwpannen kun je verschillende brouwinstallaties invoeren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.