Voorstellen: Andre

Gestart door Andre Pol, 07-12-2019 19:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andre Pol


Hallo allemaal,

Ik zal mij bij deze voorstellen: Ik ben Andre 34 jaar en kom uit Genemuiden.
Vandaag heb ik mijn eerste bier gebrouwen ( weizenbock ), en het zit nu net in een gistingsvat.
En nu hopen dat het goed mag gaan.
Ik heb altijd interesses gehad in het "bourgondisch leven" hapjes drankjes koken etc.
en ik ben ook zon persoon die het allemaal zelf wil proberen om te maken, en nu dus ook met bierbrouwen.
De druppel was de weizenbock, die ik bij een restaurant in Nijverdal kreeg aangeboden, voorheen kende ik veel bier maar die weizenbock nog niet.
Ik ben toen gaan kijken op internet en kwam steeds meer informatie tegen over het zelf bierbrouwen.
En uiteindelijk een Brew Monk 3 in 1 aangeschaft en vandaag geprobeerd om mijn eerste bier te brouwen.
Het lijkt mij leuk om meer te leren en met mensen in contact te komen met dezelfde interesses.

Groeten Andre

Jacques

Welkom op het forum Andre.

Op het forum ontmoet je medebrouwers virtueel. Er zijn diverse evenementen waarop veel hobbybrouwers bijeenkomen zoals het ONK en de Brand bierbrouwwedstrijd. Het is dan leuk forumleden in levende lijve te ontmoeten.

Naast deelnemen aan discussies op het forum kun je ook lid worden van verenigingen voor hobbybrouwers. Die zijn verspreid in Nederland te vinden.

Andre Pol

Klinkt super, het zou mij namelijk ook leuk lijken om eens een keer naar zo'n bijeenkomst te gaan.

Mvg Andre

Adbrouwt

Misschien iets te ver voor je maar aanstaande vrijdag is er een bijeenkomst van de bierkaai in Amsterdam. Je kunt je als introduce aanmelden om een keer een kijkje te nemen in de wereld van de hobbybrouwers.
 

Andre Pol

Klinkt gezellig, maar ga ik niet redden ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jacques

Citaat van: Adbrouwt op 09-12-2019  14:59 uMisschien iets te ver voor je maar aanstaande vrijdag is er een bijeenkomst van de bierkaai in Amsterdam. Je kunt je als introduce aanmelden om een keer een kijkje te nemen in de wereld van de hobbybrouwers.

Echten en Wezep zijn wat dichterbij...
Zie het kaartje op https://www.hobbybrouwen.nl/clubs.html

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 09-12-2019  21:34 uEchten en Wezep zijn wat dichterbij... Zie het kaartje op https://www.hobbybrouwen.nl/clubs.html

Wezep is dichterbij. De Wortketel komt niet meer bij elkaar in Echten, maar in Hoogeveen.

Hopbier

Jacques

Citaat van: Drents Hopbier op 09-12-2019  22:26 uDe Wortketel komt niet meer bij elkaar in Echten, maar in Hoogeveen.

Heb je meer gegevens? Op de website zie ik zo snel niet waar de bijeenkomsten precies gehouden worden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.