Bas Bakt Bier, Bas dus...

Gestart door Bas Bakt Bier, 03-12-2019 17:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Bakt Bier

Hallo ervaren hobbybrouwers. O... en profi's.

Ik ben Bas, ben 57 ... ff slikken.

Heb mij opgegeven bij de Amervallei omdat ik bier wilde leren brouwen. Een geweldige boeiende ervaring waarin veel geleerd. Ontzettend gelachen en lekker geproefd, geroken en gebrouwen en veel meer tijdens hun uitgebreide cursus. Het was zo leuk, dat ik dit wil blijven doen.

Gewoon in de keuken met grote pannen. O, heb je er nog ergens een staan, hoor ik het graag (v.a.  20 liter ). Ik wil nog geen brouwinstallatie aangezien ik het echte handwerk en het proces nog handmatig en op gevoel wil ervaren. Wel ga ik gebruik maken van de pc (mac) voor de receptuur. Daar ben ik nog een beetje op aan het oriënteren.

De eerste biertjes zijn gebotteld en wachten op het moment van proeven...


Jorgo

Dag Bas,

Leuk dat je de cursus als leerzaam hebt ervaren! Ik ben zelf ook lid van de Amervallei dus vanaf twee kanten (forum en gilde) welkom!

Een pan heb ik niet voor je maar ook voor de echte handwerk kan je best een brouwinstallatie gebruiken (ik neem aan dat je dan een all-in-one bedoelt). Mocht je een keer proef willen brouwen op een all-in-one dan ben je bij mij van harte welkom (gewoon omdat het kan).

In ieder geval succes met je brouwcarriere!

groet,

Jorgo

Oscar

Citaat van: Bas Bakt Bier op 03-12-2019  17:36 uIk wil nog geen brouw instalatie aangezien ik het echte hand werk en het proces nog handmatig en op gevoel wil ervaren.

Goed zo! Eindelijk iemand die nog echt wil leren brouwen! Goed zo Bas... Keep up that spirit! Gewoon blijven roeren in je pan!  :brouwen:

Rob.Erto

Welkom! Er zijn meer meer mensen dan je denkt die nog met potten en pannen brouwen.

Jacques

Citaat van: Rob.Erto op 03-12-2019  20:36 uWelkom! Er zijn meer meer mensen dan je denkt die nog met potten en pannen brouwen.

En daarmee bieren brouwen die zeker niet slechter zijn dan zij die brouwen met een brouwautomaat.

Sjoerd

Precies, weckketel voor spoelwater, geïsoleerde maischpan, een kookpan en een Handi 3500W en lekker brouwen zou ik zeggen

beermenke

Als ik in mijn eentje brouw is geautomatiseerd wel fijn.
Brouw ik met meerdere personen en meerdere brouwsels dan wordt er geroerd.
Raar maar waar maar op een of andere manier toch wat prettiger.
Maar verschil in resultaat weinig.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.