Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bas Bakt Bier, Bas dus...  (gelezen 333 keer)

Offline Bas Bakt Bier

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Bas Bakt Bier, Bas dus...
« Gepost op: 03-12-2019 17:36 u »
Hallo ervaren hobbybrouwers. O... en profi's.

Ik ben Bas, ben 57 ... ff slikken.

Heb mij opgegeven bij de Amervallei omdat ik bier wilde leren brouwen. Een geweldige boeiende ervaring waarin veel geleerd. Ontzettend gelachen en lekker geproefd, geroken en gebrouwen en veel meer tijdens hun uitgebreide cursus. Het was zo leuk, dat ik dit wil blijven doen.

Gewoon in de keuken met grote pannen. O, heb je er nog ergens een staan, hoor ik het graag (v.a.  20 liter ). Ik wil nog geen brouwinstallatie aangezien ik het echte handwerk en het proces nog handmatig en op gevoel wil ervaren. Wel ga ik gebruik maken van de pc (mac) voor de receptuur. Daar ben ik nog een beetje op aan het oriŽnteren.

De eerste biertjes zijn gebotteld en wachten op het moment van proeven...

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jorgo

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Bas Bakt Bier, Bas dus...
« Reactie #1 Gepost op: 03-12-2019 17:54 u »
Dag Bas,

Leuk dat je de cursus als leerzaam hebt ervaren! Ik ben zelf ook lid van de Amervallei dus vanaf twee kanten (forum en gilde) welkom!

Een pan heb ik niet voor je maar ook voor de echte handwerk kan je best een brouwinstallatie gebruiken (ik neem aan dat je dan een all-in-one bedoelt). Mocht je een keer proef willen brouwen op een all-in-one dan ben je bij mij van harte welkom (gewoon omdat het kan).

In ieder geval succes met je brouwcarriere!

groet,

Jorgo

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #2 Gepost op: 03-12-2019 20:30 u »
Ik wil nog geen brouw instalatie aangezien ik het echte hand werk en het proces nog handmatig en op gevoel wil ervaren.

Goed zo! Eindelijk iemand die nog echt wil leren brouwen! Goed zo Bas... Keep up that spirit! Gewoon blijven roeren in je pan!  :brouwen:

Offline Rob.Erto

• Junior lid
  • **
  • Al doende leert men
« Reactie #3 Gepost op: 03-12-2019 20:36 u »
Welkom! Er zijn meer meer mensen dan je denkt die nog met potten en pannen brouwen.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 03-12-2019 22:06 u »
Welkom! Er zijn meer meer mensen dan je denkt die nog met potten en pannen brouwen.

En daarmee bieren brouwen die zeker niet slechter zijn dan zij die brouwen met een brouwautomaat.

Offline Sjoerd

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: 03-12-2019 22:30 u »
Precies, weckketel voor spoelwater, geÔsoleerde maischpan, een kookpan en een Handi 3500W en lekker brouwen zou ik zeggen

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #6 Gepost op: 03-12-2019 23:24 u »
Als ik in mijn eentje brouw is geautomatiseerd wel fijn.
Brouw ik met meerdere personen en meerdere brouwsels dan wordt er geroerd.
Raar maar waar maar op een of andere manier toch wat prettiger.
Maar verschil in resultaat weinig.

Tags: