Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ik ben op zoek naar kveik  (gelezen 451 keer)

Offline Tripppel PPP

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Hobby: Brouwen.........Beroep: Microbioloog
Ik ben op zoek naar kveik
« Gepost op: 03-12-2019 09:21 u »
Ik ben op zoek naar kveik. Ik heb al geprobeerd om contact op te nemen met
Chilobrachys (Topic: Kveik, beperkt beschikbaar), maar helaas krijg ik hier geen reactie op. Als Brouwer (Tripppel PPP) en Microbioloog ben ik vooral ge´nteresseerd in de originele gemengde culturen en niet de commerciŰle varianten met een enkele giststam.
Wie kan mij tegen een redelijke vergoeding aan kveik helpen. Bij voorkeur gedroogd, maar alles is goed 😊

De meeste interesse gaat uit naar onderstaande kveik.
#1 Sigmund Gjernes
#8 Tormodgarden (Sigmund Johan Saure)

BV heel veel D !

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Tambier

• Boven 10 berichten
  • *
  • Is het niet te douwen? Opnieuw brouwen!
Re: Ik ben op zoek naar kveik
« Reactie #1 Gepost op: 03-12-2019 15:51 u »
Kijk eens in de facebookgroep "Kveik - Kj°p/Salg". Ik had mijn bestelling in 3 of 4 dagen binnen vanuit Denemarken.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #2 Gepost op: 03-12-2019 16:33 u »
Ik heb de Sigmund Voss wel voor je.

Offline Tripppel PPP

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobby: Brouwen.........Beroep: Microbioloog
« Reactie #4 Gepost op: 04-12-2019 09:19 u »
Bedankt voor de snelle reacties!

hansHalberstadt: ik heb je een PB gestuurd.

Jacques: De White Labs opsaug heb ik al gekocht bij 1 v/d 3 links. Dit is een enkele giststam, dus niet echt Kveik.
Ik ben vooral geinteresseerd in de interacties (en resultaten) van de combinatie van de gisten. Ik heb laatst ook een tripel gebrouwen met een combinatie van 3 verschillende gisten (Twee tripel gisten en een champagne gist). Het resultaat is verrassend lekker. De fruittonen van de tripel gisten en een super droog eindresultaat door de champagnegist. De fermentatie was op een dag na 4 weken actief, dit had ik nog niet eerder gezien.

Tambier: Bedankt voor je info, helaas "zit" ik niet op facebook.

Deze link volgt ik ook al een tijdje, maar helaas nog steeds sold out: https://www.kveiktraining.com/online-booking/dried-kveik-8-tormodgarden-saure-1
Ook al aan het spaeren voor hun leuke Kveik-training  ;)

Tags: