BrouwHulp onder linux mint 19.2 of andere Linux versie

Gestart door Frenky, 02-12-2019 22:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frenky

Is er iemand die BrouwHulp onder linux mint 19.2 heeft draaien ?
Heb alle dependecies geïnstalleerd. Hij opent wel en dan denk ik even dat ik in de hemel ben (als ik het muziekje hoor). schermpje met vul de eerste gegevens in van brouwinstallatie in je  maar dan verdwijnt alles. En als ik in de teminal kijk.

ps aux |grep BrouwHulp
frank     5049  5.0  1.2 1110676 102204 ?      Sl   22:37   0:01 /usr/bin/BrouwHulp
frank     5063  0.0  0.0  14440  1104 pts/1    S+   22:38   0:00 grep --color=auto BrouwHulp
 zie ik dat BrouwHulp nog wel als een proces draait. Maar ik zie verders niets mee.
In de htop zie ik hem ook nog als actief proces.
https://www.wiki-hobbybrouwen.nl/uploads/pics/b3443d2c50fe2061b4654f34c69cb7c9.png
Na dit scherm verdwijnt alles
https://www.wiki-hobbybrouwen.nl/uploads/pics/f4247c981dd517ebe73a58a86ea5cc39.png (ff een hele snelle screengrab)
Kan ik ergens een log vandaan toveren?
Draai Linux mint 19.2 cinnamon.

Heeft iemand meer dit probleem?
Of is er een linux versie waar BrouwHulp wel goed op draait?

tdp

Ubuntu 19.04 LTS draait het wel gewoon onder, met dien verstande dat ik het moest openen via de terminal.

sjreggel

Ik had afgelopen weekend exact hetzelfde effect  onder  xubuntu  18.04.
Dit met BrouwHulp en brewbuddy, maar ik neem aan dat dit soortgelijke builds zijn.

Als iemand een oorzaak of oplossing weet hoor ik het graag

EDIT tdp: Graag je Taptalk handtekening uitschakelen, bij deze heb ik hem weer voor je weggehaald ;)

Frenky

Citaat van: sjreggel op 03-12-2019  09:24 uIk had afgelopen weekend exact hetzelfde effect  onder  xubuntu  18.04.
Dit met BrouwHulp en brewbuddy, maar ik neem aan dat dit soortgelijke builds zijn.

Als iemand een oorzaak of oplossing weet hoor ik het graag


Ok komtie.. de workaround...  want hij doet het nu.

Had al een vermoeden dat het met de media dingetjes te maken had. Afspelen van dat muziekje..  in  ~/.BrouwHulp/settings.xml           

Verander je volgende naar de waarde FALSE.

Zo dus:
<PLAY_SOUNDS>FALSE</PLAY_SOUNDS>
<SHOW_SPLASH>FALSE</SHOW_SPLASH>
Heb dat zelf hier gedaan en onder linux mint 19.2 start hij nu wel door.

sjreggel

Citaat van: Frenky op 03-12-2019 &nbsp;22:36 uOk komtie.. de workaround...  want hij doet het nu.

Had al een vermoeden dat het met de media dingetjes te maken had. Afspelen van dat muziekje..  in  ~/.BrouwHulp/settings.xml           

Verander je volgende naar de waarde FALSE.

Zo dus:
<PLAY_SOUNDS>FALSE</PLAY_SOUNDS>
<SHOW_SPLASH>FALSE</SHOW_SPLASH>
Heb dat zelf hier gedaan en onder linux mint 19.2 start hij nu wel door.
Het werkt bij mij ook, tnx voor de fix.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.