Hobbybrouwen > Grondstoffen

Voordelige CO2 patronen (16 g, schroef)

<< < (6/6)

Jacques:

--- Citaat van: middelaersch op 18-05-2021  17:46 u ---Die dingen worden ook gebruikt in reddingsvesten.
Niet gekenmerkt als voedselveilig en ook niet voordelig.

https://www.dekkerwatersport.nl/p/secumar-16g-co-patroon-met-2-tabletten-nr-901-herlaadset/4732/

--- Einde van citaat ---

Het lijkt mij dat hier een hele grote marge op zit...

Waaruit blijkt volgens jou dat deze patronen niet voedselveilig zijn?

middelaersch:

--- Citaat van: Jacques op 18-05-2021  21:55 u ---Het lijkt mij dat hier een hele grote marge op zit...

--- Einde van citaat ---

Ik weet niet of ze wel of niet voedselveilig zijn, ik constateer alleen dat ze niet als zodanig gekenmerkt zijn.

CeesM:

--- Citaat van: middelaersch op 18-05-2021  17:46 u ---Die dingen worden ook gebruikt in reddingsvesten.
Niet gekenmerkt als voedselveilig en ook niet voordelig.

https://www.dekkerwatersport.nl/p/secumar-16g-co-patroon-met-2-tabletten-nr-901-herlaadset/4732/

--- Einde van citaat ---
Normaal ligt de prijs van de CO2 capsules rond een euro. Zou die 2 tabletten en de verpakking het zo duur maken?

hansHalberstadt:

--- Citaat van: CeesM op 19-05-2021  13:45 u ---Normaal ligt de prijs van de CO2 capsules rond een euro. Zou die 2 tabletten en de verpakking het zo duur maken?

--- Einde van citaat ---
Het gaat om een reddingsvest. Dus veiligheid, vrijgaveprocedures etc, en dat maakt het gelijk vele malen duurder, ookal is het het precies hetzelfde patroontje wat in een goedkoop biertapje zit. Dus niet de materiaalkosten, maar bijkomende kosten.

Guppie:

--- Citaat van: Jacques op 18-05-2021  21:55 u ---Het lijkt mij dat hier een hele grote marge op zit...

--- Einde van citaat ---

Tja ik werk zelf in de scheepvaart en regelmatig met deze vesten, deze tabletten zijn gewoon zout en wat bindmiddelen, die oplossen in contact met water. De combinatie goedgekeurd en scheepvaart maakt alles heel duur.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie