Bestellen bij bierbay.nl!

Gestart door Bierbay.nl, 18-11-2019 12:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DLB

Citaat van: Hay op 20-11-2019  18:43 uSorry Hans maar hoe je hier iets positiefs uit kunt halen is mij een raadsel.
Sterker nog ik vind dat dit soort trieste figuren levenslang moeten krijgen.
En met levenslang bedoel ik levenslang niet meer op internet mogen komen of dichter dan 10 meter bij een computer in de buurt mogen komen.

Gedraag je een beetje wil je?

Jedoka

Nou nou, levenslang voor een vrij onschuldige ketser lijkt mij ook wat overdreven. Er zijn wel meer websites die beter nooit het levenslicht hadden mogen aanschouwen of waarvan je denkt is dat nu wel nodig. Ik zeg cappuccinootje, croissantje, even rustig ademhalen en weer verder tot de orde van de dag, maak er een mooie van👍😁

Jelle

Hay

Stel dat het waar is (en ik zeg stel voordat weer een paar mensen zielig gaan reageren) dat het waar is wat hierboven gesuggereerd wordt.
Dat ze de website gesloten hebben omdat ze zelf een paar kratjes bier hebben gehaald in Duitsland, dan is dat geen vergrijp maar een misdrijf hier in Nederland.
Het ontduiken van accijnzen wordt in ons land flink aangepakt met een strafblad tot gevolg.
En daarbij levenslang niet op internet mogen kan helemaal niet.
Dus als je op zo'n uitspraak ook nog serieus gaat reageren, kom op zeg.

broeder

Citaat van: Jacques op 20-11-2019  22:02 uHij die zonder zonde is werpe de eerste steen...



Verdorie... ik  krijg ook nooit een kans.

groet, broeder Willem

Jacques

Citaat van: Hay op 21-11-2019  18:38 uStel dat het waar is(en ik zeg stel voordat weer een paar mensen zielig gaan reageren) dat het waar is wat hierboven gesuggereerd wordt.
Dat ze de website gesloten hebben omdat ze zelf een paar kratjes bier hebben gehaald in Duitsland, dan is dat geen vergrijp maar een misdrijf hier in Nederland.
Het ontduiken van accijnzen wordt in ons land flink aangepakt met een strafblad tot gevolg.
En daarbij levenslang niet op internet mogen kan helemaal niet.
Dus als je op zo'n uitspraak ook nog serieus gaat reageren, kom op zeg.

Als het bier gekocht in een slijterij of supermarkt in Duitsland hoeft daar geen invoerrechten over betaald worden. Het verschil in accijns moet wel betaald worden.
Wanneer het gaat om 16 liter per keer dan hoeft dat laatste ook niet. Dat is zelfs geen overtreding, laat staan een misdrijf.

Je moet het allemaal niet groter maken dan dat het is.

Hay

16 l is nog geen 2 kratjes en ja je zegt het goed daar moet accijns over betaald worden.
En als dat niet gebeurf is het een misdrijf.
Ik heb het mee gemaakt bij een club waar het op clubavonden verkocht werd.
Ik maak niks groter, jij maakt het kleiner .
Maar doe maar je zal wel weer gelijk (willen) hebben.

Jacques

Citaat van: Hay op 21-11-2019  23:19 u16 l is nog geen 2 kratjes en ja je zegt het goed daar moet accijns over betaald worden.
En als dat niet gebeurd is het een misdrijf.
Ik heb het mee gemaakt bij een club waar het op clubavonden verkocht werd.
Ik maak niks groter, jij maakt het kleiner .
Maar doe maar je zal wel weer gelijk (willen) hebben.

Nog eens gekeken. 16 liter geldt voor bier buiten de EU.
Voor het invoeren van een laag alcoholische drank vanuit een lidstaat van de EU zoals Duitsland is de grens 110 liter, dat zijn 11 kratten met 20 flessen van 0,5 liter.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/bagage/content/hoeveel-alcohol-mag-ik-meenemen-binnen-de-eu

Wolter

Citaat van: Hay op 21-11-2019  23:19 u16 l is nog geen 2 kratjes en ja je zegt het goed daar moet accijns over betaald worden.
En als dat niet gebeurf is het een misdrijf.
Ik heb het mee gemaakt bij een club waar het op clubavonden verkocht werd.
Ik maak niks groter, jij maakt het kleiner .
Maar doe maar je zal wel weer gelijk (willen) hebben.

Bier brouwen zonder agp als hobbyist en het dan verkopen is een ander misdrijf dan hier aan de orde zou kunnen zijn.

hansHalberstadt

Vraag waar het om gaat is denk ik of je bier wat je binnen de maximaal toegestane hoeveelheid (110 liter per keer) vanuit het buitenland hebt gehaald mag doorverkopen in Nederland.
110 liter per keer roept dan gelijk de 2e vraag op: is er ook een limiet per periode? bv per week of per jaar?

   

Guppie

Het gaat om eigen gebruik bij import als privé persoon van drank uit de EU. Vooral het eigen gebruik is een belangrijk aspect, niet eigen verkoop. Maar goed laten we niet heiliger zijn als de paus, veel hobbybrouwers geven wel eens een biertje weg om te laten proeven, ook dat is geen eigen gebruik meer.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 22-11-2019  08:48 uVraag waar het om gaat is denk ik of je bier wat je binnen de maximaal toegestane hoeveelheid (110 liter per keer) vanuit het buitenland hebt gehaald mag doorverkopen in Nederland.
110 liter per keer roept dan gelijk de 2e vraag op: is er ook een limiet per periode? bv per week of per jaar?

Per keer natuurlijk. En als je vaak op en neer rijdt zijn dat heel wat liters...

Irukandji

Citaat van: Guppie op 22-11-2019  10:19 uHet gaat om eigen gebruik bij import als privé persoon van drank uit de EU. Vooral het eigen gebruik is een belangrijk aspect, niet eigen verkoop. Maar goed laten we niet heiliger zijn als de paus, veel hobbybrouwers geven wel eens een biertje weg om te laten proeven, ook dat is geen eigen gebruik meer.

Bier mag je weggeven om te proeven daar is niets mis mee.
Echter ga je er geld voor vragen zit je fout.

Ook met bier kopen in Duitsland. inderdaad koop kratten geen haan die er naar kraait.
Echter verkoop je het... foute boel.
Laten we daar geen verschil in maken

Guppie

Citaat van: Irukandji op 22-11-2019  20:20 uBier mag je weggeven om te proeven daar is niets mis mee.
Echter ga je er geld voor vragen zit je fout.

Ook met bier kopen in Duitsland. inderdaad koop kratten geen haan die er naar kraait.
Echter verkoop je het... foute boel.
Laten we daar geen verschil in maken

Dat zeg ik dus ;-)

Martijn0172

Mijn zwager heeft tot 2 jaar terug wijnen geïmporteerd vanuit Slovenië. Dit ging niet over heel veel liters, meestal net meer dan 100. In Slovenië kennen ze het concept accijns niet zoals ons, er moet bij verkoop een vorm van accijns betaald worden aan de overheid. Hij moest bij import het volledig bedrag accijns aftikken aan de Nederlandse overheid. Ik vermoed dus dat verkoop van Duits bier niet zomaar kan zonder dat er de douane er in ieder geval er iets over te zeggen heeft.


middelaersch

Citaat van: Irukandji op 22-11-2019  20:20 uOok met bier kopen in Duitsland. inderdaad koop kratten geen haan die er naar kraait.
Echter verkoop je het... foute boel.

Volgens mij kun je bier zonder problemen in een ander EU land inkopen en in Nederland verkopen.
Mits je de juiste procedures volgt en fiscale afdrachten doet. Doen Appie Happie en co ook.
Anders zou er in in Nederland geen enkel Duits bier te koop kunnen zijn , en, nog erger, ook geen Belgisch!

Irukandji

Je zegt gat mits er aan de regels wordt voldaan. Daar is ook alles gelijk mee gezegd. Ik denk dat de Appie daar zeker aan voldoet. En ik denk bierbay niet.

Jacques

Citaat van: middelaersch op 23-11-2019  01:00 uAnders zou er in in Nederland geen enkel Duits bier te koop kunnen zijn , en, nog erger, ook geen Belgisch!

Gelukkig hebben we tegenwoordig meer dan genoeg Nederlands bier. Daar zitten echte juweeltjes bij.

Erwin Warners

Denk dat het al genoeg zegt dat site gelijk weer uit de lucht is gehaald.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.