Brouwhandschoenen

Gestart door Jacques, 17-11-2019 17:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: EBC op 22-11-2019  00:27 uJa Oscar, ook van sulfiet met citroenzuur krijg je droog vel.

Och van die ene keer per maand... en naderhand meteen afdrogen. Een kwestie van praktisch werken... ;)

EBC

Citaat van: Richard3 op 22-11-2019  08:53 uIk heb deze besteld: https://www.toolstation.nl/chemisch-bestendige-handschoenen-cat3/p33300

Ze zijn ook 33 cm, net als die van blichmann. Als ik ze binnen heb zal ik een foto plaatsen.

Blichmannen zijn 50 cm lang.

Herman

Citaat van: EBC op 22-11-2019  12:05 uBlichmannen zijn 50 cm lang.
Aan elkaar geplakt dan zeker? Volgens de link uit het 1e bericht zijn ze tussen de 20 en 25,5 cm

Jacques

Citaat van: Richard3 op 22-11-2019  08:53 uIk heb deze besteld: https://www.toolstation.nl/chemisch-bestendige-handschoenen-cat3/p33300

Ze zijn ook 33 cm, net als die van blichmann. Als ik ze binnen heb zal ik een foto plaatsen.

Niet al te ver van mij is een afhaalpunt. Handig. Voor € 3 kan ik wel eens kijken of het wat is.

EBC

Citaat van: Herman op 22-11-2019  13:02 uAan elkaar geplakt dan zeker? Volgens de link uit het 1e bericht zijn ze tussen de 20 en 25,5 cm

Dat de omtrek van je hand voor de maatbepaling.

De lengte is 50 cm.

Erwin Warners

Citaat van: Richard3 op 22-11-2019  08:53 uIk heb deze besteld: https://www.toolstation.nl/chemisch-bestendige-handschoenen-cat3/p33300

Ze zijn ook 33 cm, net als die van blichmann. Als ik ze binnen heb zal ik een foto plaatsen.

33 cm is volgens mij de standaard lengte of heb ik het nu mis.

Ronnie

Citaat van: de Machtige Wil op 17-11-2019  17:38 u...Met name tijdens Grundig reinigen / desinfecteren heb ik ze aan...
Heb je naast dat Grundig dan ook Telefunken en Schaub Lorenz reinigen?  ;D

Grundig en die andere zijn merken van voor de tijd dat hobbybrouwen bestond, half jaren '60... geen handschoenen, maar "draagbare radio's", van toen Duitsland z'n naoorlogse industrie her opbouwde...

Oscar

Citaat van: EBC op 22-11-2019  12:05 uBlichmannen zijn 50 cm lang.

Leuke tekst voor op je auto... ;D ;D ;D

Richard3

Citaat van: Richard3 op 22-11-2019  08:53 uIk heb deze besteld: https://www.toolstation.nl/chemisch-bestendige-handschoenen-cat3/p33300

Ze zijn ook 33 cm, net als die van blichmann. Als ik ze binnen heb zal ik een foto plaatsen.






CeesM

Citaat van: EBC op 23-11-2019  08:53 uDat de omtrek van je hand voor de maatbepaling.

De lengte is 50 cm.
Lijkt me een beetje stug. Op de Blichman foto zit de duim op de helft van de lengte. Je moet dan enorm grote handen hebben om aan de 50 cm te komen. ;)

leonb


Jacques

Gisteren was De Roerstok bij de Koperen Kat in Delft waar tegenwoordig forumlid BrouwMark werkt.
We zijn daar gastvrij ontvangen en Mark hield samen met eigenaar Rolf een interessant verhaal.

Er viel mij iets op...  :)




Guppie

Het lijkt me heel normaal om in zo werk omgeving PPE te dragen.

seed7

Ik snap die weerstand tegen persoonlijke beschermingsmiddelen niet? Met bijna 25 jaar in een productieomgeving heb ik net iets te vaak achter in de ambulance gezeten met een broodtrommeltje met ijs en vingerkootjes van een kermende collega. Het zijn of de wilde jonge honden of de zeer ervaren kerels, geen PBM en effe snel...

Ingo

Erwin Warners

Citaat van: Jacques op 24-11-2019  22:37 uGisteren was De Roerstok bij de Koperen Kat in Delft waar tegenwoordig forumlid BrouwMark werkt.
We zijn daar gastvrij ontvangen en Mark hield samen met eigenaar Rolf een interessant verhaal.

Er viel mij iets op...  :)

Maar geen dure Brewferm handschoenen ;D

Serge VL

Citaat van: Erwin Warners op 25-11-2019  19:04 uMaar geen dure Brewferm handschoenen ;D
Natuurlijk niet, enkel nog duurdere SW-50 PVC handschoenen van € 18,6   :lol:

Erwin Warners

 :lol:
Citaat van: Serge VL op 25-11-2019  19:43 uNatuurlijk niet, enkel nog duurdere SW-50 PVC handschoenen van € 18,6   :lol:

Ja dat kan natuurlijk ook nog :lol:

Alien on Acid

Citaat van: seed7 op 25-11-2019  11:03 uIk snap die weerstand tegen persoonlijke beschermingsmiddelen niet? Met bijna 25 jaar in een productieomgeving heb ik net iets te vaak achter in de ambulance gezeten met een broodtrommeltje met ijs en vingerkootjes van een kermende collega. Het zijn of de wilde jonge honden of de zeer ervaren kerels, geen PBM en effe snel...

Ingo

Precies dit! Aantal jaar in chemie gewerkt, en nu werkzaam in offshore (aannemerij-op-zee, feitelijk).
PBM's worden gezien als laatste redmiddel als alle andere maatregelen hebben gefaald. Maar ze zijn er niet zonder reden.
Gelukkig niet de ambulance-ervaring van Ingo gehad, maar op z'n tijd zijn er voorvallen geweest dat we allen blij waren met het bestaan van PBM's.

Met name bij het schoonmaken van brouwapparatuur worden chemische middelen gebruikt. En ook al worden de middelen steeds minder "schadelijk", echt gezond zijn ze vaak niet op de lange termijn. Wat is dan de moeite van een paar handschoenen om je klauwen te trekken bij het reinigen? :)

Erwin Warners

Citaat van: Alien on Acid op 25-11-2019  21:52 uPrecies dit! Aantal jaar in chemie gewerkt, en nu werkzaam in offshore (aannemerij-op-zee, feitelijk).
PBM's worden gezien als laatste redmiddel als alle andere maatregelen hebben gefaald. Maar ze zijn er niet zonder reden.
Gelukkig niet de ambulance-ervaring van Ingo gehad, maar op z'n tijd zijn er voorvallen geweest dat we allen blij waren met het bestaan van PBM's.

Met name bij het schoonmaken van brouwapparatuur worden chemische middelen gebruikt. En ook al worden de middelen steeds minder "schadelijk", echt gezond zijn ze vaak niet op de lange termijn. Wat is dan de moeite van een paar handschoenen om je klauwen te trekken bij het reinigen? :)

Ben het verder wel met je eens, alleen vind ik ze in de offshore waar ik zelf ook werkzaam ben momenteel helemaal doorgeslagen voor wat betreft veiligheid. Daar verzinnen ze dingen die normaal werken zelfs onmogelijk maakt.

Jacques

Citaat van: Richard3 op 23-11-2019  14:42 u
Citaat van: Richard3 op 22-11-2019  08:53 uIk heb deze besteld: https://www.toolstation.nl/chemisch-bestendige-handschoenen-cat3/p33300

Ze zijn ook 33 cm, net als die van blichmann. Als ik ze binnen heb zal ik een foto plaatsen.










Ik heb ze ook gehaald en daardoor verzendkosten uitgespaard. Ze kosten slechts € 2,91 inclusief btw.
De kwaliteit voelt niet veel beter aan dan die van een goede huishoudhandschoen. Ook mogen ze wat langer zijn.





Haagse Wouter

Citaat van: EBC op 22-11-2019  00:27 uEn voor al die stoerdoeners die er met blote handen ingaan ... je zult eens de gevolgen ervan ervaren. Ga stoer door, maar straks niet huilen. Reinigingsmiddelen zijn niet goed voor je. Ja Oscar, ook van sulfiet met citroenzuur krijg je droog vel. Je vriendin zal je dankbaar zijn  ;D.

Kwalificaties?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.