Als dat buizen voor bloedafname zijn, zijn ze niet (goed) bruikbaar. Velen zullen gevuld zijn met een bloedpreservatief om de stolling te stoppen (bijv. citraat, heparine of EDTA). Degenen zonder preservatief bevatten een gel voor gradient centrifuge.
De buizen zijn voorzien van vacuüm voor de bloedafname en niet handig hersluitbaar.
Maar is wel heel goed mogelijk dat ze dezelfde 1,5-2 mL buisjes hebben zoals eerder in dit topic aangegeven. Daar zou ik voor gaan. 
Het zijn in ieder geval buizen die geen van die anti-stollende stoffen bevatten (heparine etc.), wel steriel, alleen weet ze zo niet de afsluitbaarheid er van.
En nu word ik teruggefloten want het zijn geen buizen voor bloedafname... (oke dan) maar voor algemeen urine onderzoek en ze zijn steriel.
En ze zijn vacuüm... maar dan nog weten we niet of ze te zijn hersluiten.
Ik zal ze eens vragen om op de micro-biologie afdeling langs te gaan en daar eens rond te kijken en eens een praatje laten maken met de analisten en/of de mb's.
Maar inderdaad de 1,5-2 ml buisjes zou super zijn, kan ze uitkijken ook naar een rekje...