ONK 2020 - niet doorgegaan ivm Covid-19

Gestart door L.win, 27-10-2019 10:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GvB84

Wanneer weten we of het ONK doorgaat, verplaatst wordt of afgelast wordt?
Ik heb me nog niet ingeschreven, maar dat ben ik wel van plan..

hansHalberstadt

Zojuist op de persconferentie op tv gezegd dat alle samenkomsten verboden zijn tot 1 juni. Dan kan er dus geen keuring zijn half mei en inleveren zal ook een probleem zijn.

Pieter1954

Dat betekent dus geen ONK dit jaar, dat is wel duidelijk.

GvB84

Citaat van: Pieter1954 op 23-03-2020  19:15 uDat betekent dus geen ONK dit jaar, dat is wel duidelijk.

Nou nou. Het jaar duurt nog lang.

hansHalberstadt

Dat zou een goede optie zijn, gewoon uitstellen, dan weet iedereen tenminste waar hij/zij aan toe is. Je bier is immers ook op zijn top op een bepaald moment en daar stuur je op bij een wedstrijd. 

Heuvinger brouwerij

Citaat van: GvB84 op 23-03-2020  19:21 uNou nou. Het jaar duurt nog lang.
In China zijn ze er al 4  maand meebezig.
In Nederland werd de eerste besmetting gevonden op 28 feb.
Als de ziekenhuizen het vol houden tot aan de bouwvak, is het al heel wat.
Sportief en cultureel gezien kunnen we dit jaar als verloren beschouwen!

Johan_vL

Het is me wat allemaal en een zeer serieuze zaak dat virus, ik hoop dat iedereen het bespaart blijft. Maar ik blijf positief en heb me ingeschreven. Misschien wordt het uitgesteld, misschien niet, misschien iets anders, we houden het in de gaten en hopen op het beste  :biersmile:

Succes iedereen en tot op het ONK  ;)

GvB84

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 23-03-2020  20:06 uIn China zijn ze er al 4  maand meebezig.
In Nederland werd de eerste besmetting gevonden op 28 feb.
Als de ziekenhuizen het vol houden tot aan de bouwvak, is het al heel wat.
Sportief en cultureel gezien kunnen we dit jaar als verloren beschouwen!

Ik denk dat je gelijk hebt, maar het is ook wel fijn om een beetje hoop te houden.

Takkie83

Ik weet genoeg mensen. Die biertjes drink ik lekker zelf op  :proost:

Jaap W

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 23-03-2020  20:06 uSportief en cultureel gezien kunnen we dit jaar als verloren beschouwen!

En wat denk je van de economische klap die dit veroorzaakt? Die zal alle sectoren raken, behalve de mondkapjesproducenten / verkopers die nu woekerprijzen vragen voor hun producten.

Ik laat de biertjes die ik wilde inleveren voor het ONK nog wel even koud en donker staan, misschien gaat het ONK op een later tijdstip toch nog door. :weetniet: :proost:


emiel1



ONK2020 UITGESTELD

Het zat er al aan te komen: Helaas kan het ONK2020 vanwege de uitbraak van het coronavirus en de daarbij behorende maatregelen, niet plaats kan vinden op 13 juni. Hoewel de prijsuitreiking nog ver weg is, hadden het inleveren, het sorteren en met name het keuren al eerder plaats moeten vinden. De organisatie vindt het onverantwoord om de gezondheid van onze deelnemers, keurmeesters, vrijwilligers en iedereen om hen heen op het spel te zetten voor iets wat uiteindelijk om plezier draait.

Alle deelnemers zullen hierover ook per mail worden ingelicht.

Dit betekent echter niet dat het ONK2020 wordt afgelast! Achter de schermen blijven we de situatie nauwlettend in de gaten houden en zodra er zicht is op verbetering, zullen we met nieuwe data komen. Wij richten ons op een ONK in het najaar.

Blijf Facebook en/of Instagram dus in de gaten houden voor updates en we zien jullie graag allemaal gezond en wel op een later moment!

tdp

Moedig besluit, hoe jammer ik het ook vind!

Haagse Wouter

Een zwaar besluit Emiel!

Als er problemen zijn qua financiering schroom dan niet om de hobbybrouwgemeenschap om hulp te vragen.
Ik weet zeker dat er genoeg zijn die willen bijspringen indien nodig.

GvB84

Jammer.
Zeker ook voor jullie. Er is vast al heel veel tijd en energie gaan zitten in de voorbereiding.

Laten we hopen dat we na de zomer coronavrij zijn (wereldwijd) en dat we dit najaar het ONK kunnen houden.

tdp

Citaat van: Haagse Wouter op 26-03-2020  13:38 uEen zwaar besluit Emiel!

Als er problemen zijn qua financiering schroom dan niet om de hobbybrouwgemeenschap om hulp te vragen.
Ik weet zeker dat er genoeg zijn die willen bijspringen indien nodig.

Inderdaad, daar komen we dan wel uit met elkaar!

Jaap W

Ik denk in deze situatie de enige goede beslissing. :groots:
 Afwachten of het in het najaar nog gaat lukken. :weetniet: :nut: :proost: :biersmile:

Sjoerd

Erg jammer maar zeer begrijpelijk. Ik hoop maar dat deze ellende snel weer voorbij is. Dan maken we er in het najaar wel een mooi kampioenschap van. Ik heb geen Facebook of Instagram, hier een post zou fijn zijn. Dank en groet Sjoerd

emiel1

Bedankt allemaal! Laten we hopen dat er snel weer betere tijden aanbreken. Ook los van het ONK.

@Wouter: Dat is heel aardig van je, maar gelukkig valt het momenteel met de uitgaven nog erg mee. Niks wat we als vereniging niet op kunnen vangen. Maar we waarderen het zeer!

@ Sjoerd: Ik heb hetzelfde bericht ook op Facebook en Instagram geplaatst, maar daar stond 'Blijf deze pagina dus in de gaten houden' en ik vond het een beetje raar dat 1 op 1 hier te plaatsen, dus heb ik er 'Blijf Facebook en/of Instagram dus in de gaten houden' van gemaakt. Maar we zullen updates ook sowieso hier blijven plaatsen.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: GvB84 op 26-03-2020  13:43 uLaten we hopen dat we na de zomer coronavrij zijn (wereldwijd) en
Dit virus gaat ons nog jarenlang plagen, zoals het griepvirus
Citaat van: GvB84 op 26-03-2020  13:43 udat we dit najaar het ONK kunnen houden.
Nee!
Het najaar is al vol gepland met aktiviteiten, wedstrijden.
Als we ons rustig houden tot de zomervakantie, daarna weer volop gaan reizen en zo, dan gaat het virus richting de winter weer flink de kop op steken.
We moeten eerst eens nadenken of we wel zoveel op pad moeten gaan.

Jacques

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 26-03-2020  17:55 uDit virus gaat ons nog jarenlang plagen, zoals het griepvirus[
b]Nee![/b]
Het najaar is al vol gepland met aktiviteiten, wedstrijden.
Als we ons rustig houden tot de zomervakantie, daarna weer volop gaan reizen en zo, dan gaat het virus richting de winter weer flink de kop op steken.
We moeten eerst eens nadenken of we wel zoveel op pad moeten gaan.

Dit is niet de plek om over het virus en de maatregelen te discussiëren.

hansHalberstadt

Maar wel over de consequenties voor het ONK neem ik aan. Blijkbaar gaat uitstellen tot het najaar conflicteren met andere zaken. Daarom was het voor de zomer. Dus alles wat je nu nog kan doen blijft een compromis. Vraag is dus meer wat dan nog het beste compromis is. 

emiel1

Nou nou, alleen maar omdat Brouwerij Hulzebos wat niet onderbouwde dingen loopt te roepen, betekent nog niet dat er sprake is van conflicten en compromissen. Het enige wat gecommuniceerd is is dat we ons richten op een ONK in het najaar. Het najaar duurt 3 maanden, iets zegt me dat die niet al in z'n geheel volgepland zijn (overigens viel de oorspronkelijke uitreikingsdatum samen met een bierfestival, er is ruimte voor meer dan 1 bierevenement per dag). Er is nog niet eens een datum vastgesteld, laat staan dat deze al gecommuniceerd is. Laten we derhalve niet nu al hoog van de toren gaan blazen.

hansHalberstadt

Precies, maar ik bedoel het ook niet negatief. we hebben inmiddels te maken met een datum die niet door kan gaan. Daar kan niemand wat aan doen. Alleen is die datum niet voor niets gekozen, dus zal er wel ergens iets niet meer helemaal passen bij sommigen.

Haagse Wouter

Och je moet ergens een datum prikken en traditioneel gezien is dat rond begin zomer.
Het is niet zo dat toevallig de overige 364 allemaal al bezet waren  ;D.

jaapz

Jammer, maar niet onverwacht dat het plan is het te verplaatsen.

Hopelijk kan het in het najaar alsnog, en als het uiteindelijk toch afgelast wordt is daar natuurlijk ook niks aan te doen, en wat mij betreft mag het al geïnde inschrijvingsgeld dan gewoon gestopt worden in ONK 2021.

Niemand kan voorspellen wat de lange termijn effecten gaan zijn van deze crisis en hoe lang we daar nog last van gaan hebben, maar paniekerig gaan doen heeft in ieder geval geen zin.

Succes met de verdere plannen!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.