ONK 2020 - niet doorgegaan ivm Covid-19

Gestart door L.win, 27-10-2019 10:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emiel1

Citaat van: Chris Driessen op 17-01-2020  14:07 uWordt de regel omtrent de kleur van dopjes ook aangepast? Zou fijn zijn!

Nee, die helaas niet. Extra kleuren accepteren verplaatst het 'probleem' alleen maar en alle kleuren accepteren is geen optie, aangezien het mogelijk is doppen in specifieke kleuren te laten maken die niet algemeen verkrijgbaar zijn en daarmee komt de anonimiteit in het gedrang.

Herman

Citaat van: Adbrouwt op 17-01-2020  10:54 uJa dat mag met een zilveren of gouden dop.
Het wedstrijd reglement volgt zeer binnenkort.
Een tip voor de organisatie is wel om dit bij de start van de keuring nog even expliciet onder de aandacht van de keurmeesters te brengen.

Bij vrijwel alle keuringen moeten we nl punten in aftrek brengen voor afwijkende flesjes. Ik vraag het zelf altijd even ter bevestiging, het zou zonde zijn om hiervoor puntenaftrek te krijgen.

Wolter

Citaat van: Herman op 17-01-2020  14:56 uEen tip voor de organisatie is wel om dit bij de start van de keuring nog even expliciet onder de aandacht van de keurmeesters te brengen.

Bij vrijwel alle keuringen moeten we nl punten in aftrek brengen voor afwijkende flesjes. Ik vraag het zelf altijd even ter bevestiging, het zou zonde zijn om hiervoor puntenaftrek te krijgen.
Dat gaat zeker gebeuren. De reglementen van het bkg laten de organisatie vrij om deze regel aan te passen.

Ter extra info. De flessen van de genoemde formaten moeten als gewoonlijk vrij zijn van andere uiterlijke kenmerken dan het na inschrijving geleverde etiket.
Gebruik dus geen flessen van brouwers zoals Jopen die het logo of merknaam van glas in de fles laten gieten.

L.win

Citaat van: GekkeGwuido op 17-01-2020  12:30 uGa je niet wat te snel bottelen dan?  ;D
Gisteren pas het kloonbier bekend gemaakt en vandaag al gebrouwen en ze direct op fles...

Dit was een tripel.
Eens kijken wat ik nog meer in ga zenden.

Haagse Wouter

Weet men al wanneer de inschrijving start?

Ik snap eerlijk gezegd nooit zo het probleem met de flessen. De Nederlandse statiegeld fles heb je zo vaak rondliggen, is het nou echt zo'n probleem om een beetje toekomstvisie te hebben een paar daarin te bottelen  :nut:.
Straks gaan mensen nog zeggen dat je een keg moet kunnen insturen.

Hay

Eerst was de eurofles algemeen goed en had elk merk deze fles maar nu niet meer .
Sinds elke brouwerij weer zijn eigen fles heeft zijn er nog maar heel weinig merken met een euro fles.
Zoals hierboven genoemd hertog jan heeft ze nog maar dat is een van de weinige.
En eigenlijk dekt euro fles de lading niet meer.

hansHalberstadt

Sommige flesjes zijn langer en passen dus die goed in een standaardkrat als je die wilt stapelen. Hoe ga je dat dan oplossen met vervoer van de ONK bieren naar het verzamelpunt?

Martijn0172

Brand kratten gebruiken 👍

Chris Driessen

CiteerEerst was de eurofles algemeen goed en had elk merk deze fles maar nu niet meer .

Kratje pils kopen en gaan  :proost:

Jaap W

 Ik zie het hele flessen probleem niet. Koop gewoon een doosje BNR flesjes (24 stuks,  volgens mij iets van € 7,95).
Je moet per te keuren biersoort 3 flesjes inleveren dus kun je 8 verschillende bieren insturen.  :weetniet:
 Als je met een wedstrijd mee wilt doen weet je dat het ingeleverd moet worden in een BNR flesje dus bottel een paar van die flesjes, goede dop erop en klaar.  Hoe moeilijk kan het zijn. :denken:

Jaap W

Klopt het dat het ONK 2020 dit jaar op 13 juni bij de Bierkaai in Amsterdam wordt gehouden, of is er nog steeds geen datum bekend.  :weetniet:

Wolter

Citaat van: Jaap W op 03-02-2020  14:49 uKlopt het dat het ONK 2020 dit jaar op 13 juni bij de Bierkaai in Amsterdam wordt gehouden, of is er nog steeds geen datum bekend.  :weetniet:
De Bierkaai organiseert het ONK en de datum wordt spoedig officieel bekend gemaakt. Dan start ook gelijk de inschrijving.



tdp

Citaat van: Wolter op 03-02-2020  17:31 uDe Bierkaai organiseert het ONK en de datum wordt spoedig officieel bekend gemaakt. Dan start ook gelijk de inschrijving.

Mooi, dan de brouwplanning er eens op aanpassen ;)

Jaap W

Heel mooi, de in te dienen biertjes staan al klaar.  :brouwen: :biersmile: :proost:

Wolter

Het is zover! De lancering van de website en bijbehorende inschrijving is gestart.

Hier de link naar de website.
https://onk2020.nl/

Schrijf je snel in want vol = vol.


basvo

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er meerdere rondes zijn en dat je daarom 3 flesjes moet insturen. Klopt dit? Worden al die rondes gejureerd op 13 juni, of beginnen ze daar al eerder mee?

emiel1

Citaat van: basvo op 14-02-2020  18:15 uIk meen ergens gelezen te hebben dat er meerdere rondes zijn en dat je daarom 3 flesjes moet insturen. Klopt dit? Worden al die rondes gejureerd op 13 juni, of beginnen ze daar al eerder mee?

Dat klopt inderdaad, maar het is niet de jurering die plaatsvindt op 13 juni, maar de prijsuitreiking. De jurering vindt al eerder plaats, vandaar de uiterste inleverdatum van 8 mei. Dat geldt voor alledrie de flesjes

Sjoerd

Maar meteen ingeschreven, bieren staan klaar!

orangeloo

Citaat van: Jaap W op 18-01-2020  16:57 uIk zie het hele flessen probleem niet. Koop gewoon een doosje BNR flesjes (24 stuks,  volgens mij iets van € 7,95).
Je moet per te keuren biersoort 3 flesjes inleveren dus kun je 8 verschillende bieren insturen.  :weetniet:
 Als je met een wedstrijd mee wilt doen weet je dat het ingeleverd moet worden in een BNR flesje dus bottel een paar van die flesjes, goede dop erop en klaar.  Hoe moeilijk kan het zijn. :denken:

Een beetje kort door de bocht, want het type Champagne bier, of te wel Brut (Méthode Champenoise)
kan je echt niet bottelen in een BNR fles.  :brouwen:
Afgelopen jaar nog gediskwalificeerd met een Champagne bier omdat die in de juiste fles zat, namelijk een Champagne fles.
 

Wolter

Citaat van: Orangeloo op 14-02-2020  21:45 uEen beetje kort door de bocht, want het type Champagne bier, of te wel Brut (Méthode Champenoise)
kan je echt niet bottelen in een BNR fles.  :brouwen:
Afgelopen jaar nog gediskwalificeerd met een Champagne bier omdat die in de juiste fles zat, namelijk een Champagne fles.
In het reglement voor dit jaar hebben we hier rekening mee gehouden.

basvo

Citaat van: emiel1 op 14-02-2020  18:25 uDat klopt inderdaad, maar het is niet de jurering die plaatsvindt op 13 juni, maar de prijsuitreiking. De jurering vindt al eerder plaats, vandaar de uiterste inleverdatum van 8 mei. Dat geldt voor alledrie de flesjes

Zijn voorafgaand aan de prijsuitreiking wel al resultaten bekend, en dan bedoel ik de dagen ervoor? Alhoewel het me misschien wel logisch lijkt dat de top 3 niet bekend is.

Wolter

Citaat van: basvo op 14-02-2020  22:34 uZijn voorafgaand aan de prijsuitreiking wel al resultaten bekend, en dan bedoel ik de dagen ervoor? Alhoewel het me misschien wel logisch lijkt dat de top 3 niet bekend is.

Resultaten worden op de dag zelf bekend gemaakt. Daarvoor willen we nog niet weten of het een jongetje of meisje is een doen we ook geen pretecho. (De enige die op de hoogte zijn van de uitslagen zijn een selecte groep mensen van de wedstrijdleiding. Zij zullen dat tot de uitreiking netjes geheim houden)
Het is leuk als de winnaars er bij zijn dus probeer ook bij de uitreiking aanwezig te zijn als je mee doet.

Wolter

Voor inschrijven door onze Belgische vrienden en vriendinnen is het betalen via Ideal niet mogelijk geweest. Inmiddels is dit hersteld.

Wie doen er al mee dit jaar een hoeveel bieren heb jij ingeschreven?

Takkie83

Zojuist ingeschreven! Ik ga mijn seizoen laten beoordelen  :biersmile:

emiel1

Citaat van: Wolter op 14-02-2020  21:57 uIn het reglement voor dit jaar hebben we hier rekening mee gehouden.

Ja, zie artikel 16 en 17:

Citeer16. Om herkenbaarheid vanwege uiterlijke kenmerken te voorkomen, dient het bier te worden ingezonden in een van de volgende 3 flessen: een 30cl "eurofles" (BNR), een 33cl longneck, of een 33 cl vichyfles. De flessen mogen geen uiterlijke kenmerken van een specifieke brouwerij bevatten (zoals bijvoorbeeld de flessen van Jopen, Brewdog, of de verschillende trappistenbrouwerijen) en dienen bruin van kleur te zijn.

17. Er mag alleen van artikel 16 worden afgeweken wanneer het in verband met het hoge koolzuurgehalte niet mogelijk is een van de 3 genoemde flessen te gebruiken, zoals bij bijvoorbeeld geuzes of champagnestijl-bieren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.