ONK 2020 - niet doorgegaan ivm Covid-19

Gestart door L.win, 27-10-2019 10:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

L.win

Beste mede brouwers,

Wanneer wordt er meestal iets bekend gemaakt over het aankomende Open Nederlandse Kampioenschap?

Ik zou graag willen horen van "de echte kenners" hoe het met mijn bier gesteld is.

Alvast sorry voor diegene die hierdoor niet in de prijzen zullen vallen;-)

Sjoerd


broeder

Citaat van: L.win op 27-10-2019  10:30 uAlvast sorry voor diegene die hierdoor niet in de prijzen zullen vallen;-)

Gaan we jou lekker niet vertellen   :groots:
groet,
broeder Willem

Batavier

Het is erg stil  bij de Bierkaai. Is het kloonbier al bekend?
Datum en locatie?

Wolter

De bierkaai is druk bezig. Nog even geduld allen.

emiel1

Citaat van: Batavier op 19-12-2019  22:57 uHet is erg stil  bij de Bierkaai.

Dan ben je duidelijk nog nooit bij een ledenavond geweest ;)

Biertje1985

Citaat van: Sjoerd op 27-10-2019  10:42 uDecember
Waar kunnen we inschrijven?

Haagse Wouter


Trippelken

Ondertussen al wat bekend?

sjreggel

https://www.onkbrouwen.nl/inschrijven

Wel nog een beetje verwarrend want op deze pagina staat:

CiteerInschrijven voor het ONK 2019
Op deze pagina kun je je inschrijven voor het Open Nederlands Kampioenschap Amateurbierbrouwen 2020, dit jaar gehouden op 6 juli 2020 bij Landgoed Kleine Vennep, Hoofdweg 1041, Nieuw-Vennep.

Wolter

De inschrijving gaat binnenkort live. De hierboven vermelde link is een oude van vorig jaar.
Er wordt momenteel hard gewerkt om van start te kunnen gaan.

Wij zullen, als het moment daar is, hier melding maken op het forum. Kortom ga alvast lekker brouwen en wacht het rustig af.


Adbrouwt

Beste brouwers de ketels kunnen opgestookt worden voor het brouwen van het kloonbier ONK2020. Er is gekozen voor een mooi Amsterdams bier. Op deze plek kun je vinden wat het kloonbier is geworden. Het is niet het eigeel maar het ...


Veel brouw plezier
 :degroeten:

tdp

Mooi bier, goede keuze!

IONOX

Laat dit nou net mijn favoriete bier zijn 😁

L.win

Sta op het punt te bottelen. Net de voorwaarden zitten lezen rondom de soort fles. Er staat eurofles 30 cl. Bedoelen ze hier ook de "duvel" flesjes mee?

GvB84

Citaat van: L.win op 17-01-2020  08:42 uSta op het punt te bottelen. Net de voorwaarden zitten lezen rondom de soort fles. Er staat eurofles 30 cl. Bedoelen ze hier ook de "duvel" flesjes mee?

Nee. Euroflesjes zijn de flesjes waar bijvoorbeeld Hertog Jan in zit.

Alexander_H

Hebben ze toch voor een Belgisch biertje gekozen  >:D

 ;)

L.win

Volstaat een Vichy 33cl of longneck 33cl flesje ook?

Ik heb nml geen eurofles 30 cl staan.

Maar ik heb hier wel een winnend bier.;-)

Adbrouwt

Citaat van: L.win op 17-01-2020  09:05 uVolstaat een Vichy 33cl of longneck 33cl flesje ook?

Ik heb nml geen eurofles 30 cl staan.

Maar ik heb hier wel een winnend bier.;-)
Ja dat mag met een zilveren of gouden dop.
Het wedstrijd reglement volgt zeer binnenkort.

jaapz

Citaat van: L.win op 17-01-2020  09:05 uVolstaat een Vichy 33cl of longneck 33cl flesje ook?

Ik heb nml geen eurofles 30 cl staan.

Maar ik heb hier wel een winnend bier.;-)

Gauw wat hertogjannetjes ophalen en leeg krijgen (hoe je je van de inhoud ontdoet is je eigen keus  :proost:), als je niet voldoet aan het regelement wordt je bier uitgesloten van de wedstrijd

> 17. Wanneer een inzending niet voldoet aan het bepaalde in artikel 5 + 13 t/m 16 is de inzending automatisch uitgesloten van deelname aan de wedstrijd.

jaapz

Citaat van: Adbrouwt op 17-01-2020  10:54 uJa dat mag met een zilveren of gouden dop.
Het wedstrijd reglement volgt zeer binnenkort.

Ik ben weer te snel geweest. Wordt het regelement elk jaar door iemand anders bepaald? Wat ik hierboven heb geplaatst komt uit het regelement van 2019

emiel1

Citaat van: jaapz op 17-01-2020  11:00 uIk ben weer te snel geweest. Wordt het regelement elk jaar door iemand anders bepaald? Wat ik hierboven heb geplaatst komt uit het regelement van 2019

Het citaat hierboven komt inderdaad uit het reglement van 2019. Daar is toen veel over te doen geweest en daarom heeft de organisatie dit jaar besloten de regels iets te verruimen. Het ONK wordt ieder jaar door een andere brouwvereniging georganiseerd (vorig jaar 't Wort Wat, dit jaar de Bierkaai) en ieder jaar kunnen in theorie de regels opnieuw vastgesteld worden. Maar in praktijk gaat het meestal om kleine wijzigingen

GekkeGwuido

Citaat van: L.win op 17-01-2020  08:42 uSta op het punt te bottelen...
Ga je niet wat te snel bottelen dan?  ;D
Gisteren pas het kloonbier bekend gemaakt en vandaag al gebrouwen en ze direct op fles...

Chris Driessen

Wordt de regel omtrent de kleur van dopjes ook aangepast? Zou fijn zijn!

emiel1

Citaat van: GekkeGwuido op 17-01-2020  12:30 uGa je niet wat te snel bottelen dan?  ;D
Gisteren pas het kloonbier bekend gemaakt en vandaag al gebrouwen en ze direct op fles...
Er zijn ook andere klassen waarvoor je kunt inzenden. De kloonklasse is meer extra, het ONK gaat verder over alle bieren die je zelf maar goed genoeg vindt om mee te laten doen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.